• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Fåret Shaun

Jag har en Beatrice, Agaton och Valdemar. Vi vill ha ett namn som passar med dem lite längre och inte helt vanliga. Valdemar kallas ofta för Valle och många tror att han heter Valter. 

Det är fint att peka
  • sunny

Vi har jättesvårt att komma fram till ett namn vi båda gillar, vill ju att det ska passa med storebror också och samtidigt inte vara för långt namn. Skulle jag få bestämma skulle lillebror få heta Noah, men min sambo vill Emil, något som inte alls klingar bra i mitt huvud.. Vi har även börjat diskutera Hugo och Charlie men de känns sådär..  Storebror här hemma heter Leo så ös gärna på med förslag om ni har några :)  

• Musungen

Tycker alla döper sina pojkar till Charlie! Spinner Charlie :) Leo och Mio ?:) Hugo är oxå fint och passar med Leo! Loke, Liam , Lucas :)

• KramKalas

här jag bor upplever jag att "alla" döper sina flickor till Maja.. jag tycker flicknamn är svårare, kanske för att jag har flera favorit pojknamn kvar sen sonen skulle döpas.. men har fastnat lite för Alva, Elvira eller Ayla

• Luttans

Hej Hallå! Hoppas in här :)
    Vi har nästan bestämt oss för Linus! Det har känts ganska givet o bra sedan sambon tog upp det som förslag! Sedan har vi tänkt på Wille, Jesper och Joel också.

Innan vi visste att det var en kille så gillade vi tjejnamn så som Tove, Agnes och Alma :)
    Lycka till med namnen!

• Fåret Shaun

Nu har vi namn båda tycker kan gå.
    Fredrika, Gabriella, Evelina och Dagmar
    Nackdel med Dagmar är att hon troligen blir kallad för Daggan, vilket vi inte vill.
    Ika, Gabby  och Lina är ok som kortnamn, men inte Daggan

Det är fint att peka
  • sunny

Precis! Känns som alla heter Charlie.. Liam hade Leo fått heta om jag fått bestämma ;) men men.. 
    Min sambo är inne på Noel nu, är ju ett anagram till Leo så det låter sådär i mina öron. Annars vill han Arvid.. tycker dock det känns "tungt" om man jämför med Leo som är så "lätt". 
    Jag gillar ju som sagt mest Noah, Noah och Leo, så fint ju :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -