• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • sara  83

Hej hej!! Kul att det är fler som ska ha i juli och att man kan följas åt!! Glad Har bf den 19/7 och detta är vårat tredje barn och vi längtar så!! Glad Jag har 2 havandeskapsförgiftningar bakom mig så hoppas verkligen att jag slipper det den här gången!!

• LindaLo

Har gått upp typ 7-10 kg, har inte lidit av illamående alls däremot är jag hungrig HELA TIDEN. Har inte listat ut hur jag ska kontrollera detta

• Lillasyster82

De senaste veckorna har jag också varit typ konstant hungrig. Min man skakar bara på huvudet när jag säger att jag är hungrig efter att vi ätit en ordentlig middag för bara någon timme sedan. Hungern varierar dock lite från dag till dag.

Sen jag fick reda på min grav har jag gått upp ca 4kg men ser jag till lägsta vikten har jag gått upp ca 6kg. Inte så farligt men konsten är nu att inte låta det skena iväg vilket känns som det skulle kunna vara lätt om jag får fortsätta att må bra och inte ha något stopp/mättnadskänsla! Får se vart det slutar...

• Laconian

Hahaha ja känner som du lillasyster, har foglossning men begränsat rörelsemönster om dagarna, kan inte träna ALLS och minsta promenad gör mig förstörd i fogarna för resten av kvällen.. sen lägger man på allt svullande av kladdkakesmet, godis, läsk-drickande så är det ingen god spiral man är inne i...

Jag hoppas min vikt inte barkar iväg allt för mycket. Sist gick jag upp 15 kilo och de försvann ändå rätt snabbt. Men 6 kilo redan i v 25 tror jag inte att jag hade då :P hahahahah...

• Benjimom

Jag har panik över vikten, var underviktig när jag startade men har nu ökat 10-12 kg redan och jag är i v 22. Vet inte hur detta sak sluta. Känner mig hungrig konstant, men undviker onyttiga saker, äter mycket sallad. Vet inte vad jag ska göra för att inte vikten ska skena iväg allt för mycket. Gick upp ca 16-20 kg med förra barnet.  Men inte så här mycelet så snabbt.

• Brumma
    Musungen skrev 2013-03-10 12:56:59 följande:
    Ok, man kan inte skriva ärlikamedtecken..
    Näää - gissa om det ställt till problem mååånga gånger när jag varit inne o försökt förklara hur man räknar ut underhåll o liknande - satt upp världens uträkning, för att ALLT skall försvinna efter det lilla förrädiska tecknet...
  • Brumma

Förra gravididteten gick jag upp 14kg efter att jag skrivit in mig - så MINST 16/17 kg från plusset - jag går nämligen upp som en raket första halvan av graviditeten..
    Och jag är redan överviktig sen innan..
    Denna gången ställde jag mig på vågen samma dag som jag plussade, och har därefter fyllt i min vikt i gravidappen "WomanLog Pregnancy" (gratisvarianten) lite då o då, så jag har fått ett fint diagram över min viktuppgång - vikten är EXTREMT hoppande..
    Ligger still i flera veckor o sedan klämmer jag flera kilo på en vecka.. typ..
    Från plusset har jag gått upp 8-9 kg, varav de första 5kg var under den första 1,5 månaden..
    Jag åt väldigt lite kolhydrater innan graviditeten, och, dum som jag är, så fick jag för mig att jag var tvungen att börja med det igen..
    Nu har jag fått gå hos en dietist som lugnat mig på den punkten..
    Så länge jag äter lite gröt (gör en frukostgröt på fiberhavregryn med quinoa, linfrö, rostad mandel o hasselnöt o ganska mkt kanel - inget socker), ngn smörgås och ordentligt med grönsaker i form av kål o bönor (förutom tomat o gurka då) så behöver jag inte äta massa potatis,ris eller pasta.
    Jag får dock äta lite av det till maten, men äter iallafall hälften av portionen grönsaker.
    Det stör mig lite att jag bara antog att jag var tvungen att äta "som vanligt", hade jag kollat upp det lite så hade jag nog gått upp betydligt mindre..
    Men, jag är nöjd ändå - bulan på magen är ordentligt stor nu o jag ser GRAVID ut - inte bara tjock Skrattande

Jag hoppas jag får samma "skjuts" som med sonen, när jag ammat i två månader hade jag gått ner alla gravidkilon samt ganska många till..

Men visst stör det att man inte får ta en promenad ens, för då sätter foglossningen igång..
    Håller den hyfsat i schack genom att inte tänka - jag klarar det här.. Utan tänka på hur varje rörelse kommer att påverka mig några timmar senare.
    Så jag tar hissen på jobbet - även om jag bara arbetar en trappa upp. Jag promenerar INTE.. Jag håller ihop benen när jag går och går med små steg.. Jag sitter ner när jag tar på mig strumpor, skor o byxor..
    Det tog ca en vecka av benhårt - NEJ, du SKA inte göra detta, även om du "klarar det".. för att det skulle bli mkt bättre!
    Hoppas det håller i sig!!

• Brumma

Det är kanske lite tidigt men..
    Jag har favoritat den här tråden, för den kommer att vara bra att ha om ett halvår (herregud vad tiden går fort) när det är dags för smakisar o att börja fundera på bebismat...
    Jag lagade nästan allt hemma åt sonen, storkokade o frös in i "isfack" och lade sedan i fryspåsar.
    Smidigt, billigt o man vet vad barnen får i sig..
    I denna tråden har jag fått massor av nya smaker att testa på nästa barn Skrattande

www.familjeliv.se/Forum-3-20/m61295837.html

• sunny

Då jag mått och fortfarande mår väldigt dåligt, kräks än ja.. så har jag bara gått upp ca 4kg och har gått 21v imorn.  Och de har kommit de senaste veckorna. Dock har jag väldiga problem med ischias och foglossning så jag sitter oftast där jag sitter, tyvärr :/ 

Förra graviditeten gick jag upp 20-30kg, vet inte vad det slutade på då jag slutade kolla, men jag hoppas jag inte går upp lika mycket nu då jag också hade övervikt sedan innan. Men men, det visar sig.. 

Svar på tråden - bf juli 2013 -