• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Musungen

Usch vilken otur ni har tjejer :( det är säkert ingen fara med bebis, dom ligger ju väl skyddade där inne

• onroadrocky
    Saarensalo skrev 2013-03-14 22:32:21 följande:

Tack för alla svar!! :) Visste inte att det var något som var normalt under graviditeten, om blodtrycket håller sig bra, men nu vet jag det. Har inte haft den sortens huvudvärk innan så blev rätt rädd när det kom som en smäll, strålade från nedre delen av bröstkorgen och upp i huvudet där det bra sprängde och pulserade kraftigt. Hoppas det går över snart! Nu känner jag mig mycket tryggare med huvudvärken och den andra värken efter era svar, tack allihop!! :)

Musungen, tack för det tipset. Har ont i nacken ibland också så tack! :)

Oneroderocky, lät inget roligt det inte! Hoppas att din huvudvärk försvinner snart!!     

Hoppas det ger med sig för dig åxå! :) Jag kollar mitt blodtryck med jämna mellanrum hemma, har en blodtrycksmätare som jag kollar med och allt ser bra ut även när jag har som mest ont i huvudet, så då känns det som om det inte är så farligt. huvudsaken man får äta och dricka ordentligt så man inte kräks heeela tiden. :)  Ha isglass hemma, och en iskall handduk på huvudet när det är som värst är ju underbart! kan man lägga över ögonlocken också. och isglass mot gommen gör underverk ! :) 

• Laconian

Hjälp mig att minnas. Är det okej att känna mensvärkssmärtor (molande, brännade och ömmande i mage och rygg) SAMTIDIGT som man har sammandragningar??? Alltså det är ju inte smärtor i närheten av förlossningsvärkar men dom känns!  Är i vecka 26 och minns inte när detta började förra graviditeten.

• aalexxandra
    Laconian skrev 2013-03-18 18:22:57 följande:
    Hjälp mig att minnas. Är det okej att känna mensvärkssmärtor (molande, brännade och ömmande i mage och rygg) SAMTIDIGT som man har sammandragningar??? Alltså det är ju inte smärtor i närheten av förlossningsvärkar men dom känns!  Är i vecka 26 och minns inte när detta började förra graviditeten.

Laconian skrev 2013-03-18 18:22:57 följande:

Exakt så har jag med!!! Hade så en hel kväll/natt häromdan med massa sammandragningar och kände mig illamående samtidigt. Detta är min första graviditet så vet ej riktigt vad detta betyder!! Dessutom så har jag nu sen i fredags haft värk i både magen och ryggen samtidigt. Känns nästan som man har sendrag/kramp sport jag anstränger mig. Någon som vet om detta är vanligt i vecka 25? Jag har så otroligt ont :(
  • Fåret Shaun

Imorgon ska utkast på en rapport in, jag är på praktik och sen läkare. Måste få något bättre än Alvedon mot smärtan, något mot nästäppan som inte ger sår i näsan, allergitabletter som inte gör att jag sover i 24h. Låter som jag kanske kan få ventoline och pulmicort utskrivet iaf.

Det är fint att peka
  • KramKalas

Just nu ligger jag på en säng på sjukhuset och gör glukosbelastning. Ett blodprov kvar om 20min ungefär.. Sen får jag äntligen ÄTA!!! Har också börjat få sammandragningar dock gör inte mina ont. Och rejält förkyld har jag varit i ett par veckor nu. Tror sammandragningarna beror på att jag hostar typ konstant.

• Musungen

Men har ni inte ont utan det bara är livmodern som stretchar är de ju ingen fara :)

Hur mkt har ju ökat i vikt nu? Ja vägde mig i morse..shit trodde ja stod stilla i vikt, va fel ja hade!:)

• Laconian
    aalexxandra skrev 2013-03-18 21:01:40 följande:

Exakt så har jag med!!! Hade så en hel kväll/natt häromdan med massa sammandragningar och kände mig illamående samtidigt. Detta är min första graviditet så vet ej riktigt vad detta betyder!! Dessutom så har jag nu sen i fredags haft värk i både magen och ryggen samtidigt. Känns nästan som man har sendrag/kramp sport jag anstränger mig. Någon som vet om detta är vanligt i vecka 25? Jag har så otroligt ont :(
    Jag fick lov att ringa förlossningen imorse vid 6 eftersom jag knappt sovit något inatt pga värken i magen..ihållande mensvärk en hel natt + massa sammandragningar! Fick tid för undersökning men allt var normalt för min del. Inte öppnats något och tappen var lång = inte stressat igång nån tidig förlossning. Phu!

Har haft hemskt på jobbet med en elev som utagerat aggressivt mot mig så i väntan på åtgärd går jag hemma nu och är stressad, rädd och orolig- kan säkert ha spelat in gällande min smärta.

Man kan ju ha mensvärk som sagt utan att det är farligt, livmoder som tränar men håller den i sig och magen blir hård är det värt att kolla upp- det betonade läkaren för mig idag att jag ska höra av mig igen om det fortsätter. Fått bricanyl-tabletter med hem så jag kan sova om det blir lika igen.

• Lillasyster82

Nu har jag varit hos barnmorskan, ett rutin besök.

Första gången jag fick höra hjärtljuden hos den lilla krabaten, 147 låg det på. :)
    Allt såg bra ut både med mig och bebisen vilket känns väldigt skönt.
    Låg dock lite i den övre delen för mitt första SF-måttet men min BM tyckte att det inte var något konstigt eftersom jag har lite extra fett (då jag är överviktig och har bukhäng) som ligger där vilket gör att måttet blir större. Det viktiga de nästkommande mätningarna är att jag följer min egna kurva. Nästa möte är om en månad!     

Svar på tråden - bf juli 2013 -