aalexxandra skrev 2013-03-18 21:01:40 följande:
Exakt så har jag med!!! Hade så en hel kväll/natt häromdan med massa sammandragningar och kände mig illamående samtidigt. Detta är min första graviditet så vet ej riktigt vad detta betyder!! Dessutom så har jag nu sen i fredags haft värk i både magen och ryggen samtidigt. Känns nästan som man har sendrag/kramp sport jag anstränger mig. Någon som vet om detta är vanligt i vecka 25? Jag har så otroligt ont :(
Jag fick lov att ringa förlossningen imorse vid 6 eftersom jag knappt sovit något inatt pga värken i magen..ihållande mensvärk en hel natt + massa sammandragningar! Fick tid för undersökning men allt var normalt för min del. Inte öppnats något och tappen var lång = inte stressat igång nån tidig förlossning. Phu!
Har haft hemskt på jobbet med en elev som utagerat aggressivt mot mig så i väntan på åtgärd går jag hemma nu och är stressad, rädd och orolig- kan säkert ha spelat in gällande min smärta.
Man kan ju ha mensvärk som sagt utan att det är farligt, livmoder som tränar men håller den i sig och magen blir hård är det värt att kolla upp- det betonade läkaren för mig idag att jag ska höra av mig igen om det fortsätter. Fått bricanyl-tabletter med hem så jag kan sova om det blir lika igen.