• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Musungen

9111N gissar med tjej!:)

Laconian, de är ganska likt med mig skulle de inte hindra min systers dotter heter My, våran lilla tjej ska förmodligen heta Gry, oxå likt! Frågade syster min idag va hon tyckte! Hon höll inte med alls och sa att de var jättefint!:)

• xandrizzz

Laconian: jag skulle inte bli sur visst att de påminner om varann men det är ju inte samma namn och tycker man att ett namn är jätte fint tycker jag att man ska välja det man ska inte behöva ta hänsyn till om andra valt ett namn som påminner om ditt namn innan!

• Brumma

på tal om vikt... Skrattande

Hittade denna lite roliga (o trevliga listan för oss som känner att det ökar på lavinartat) om vad som faktiskt ökar i vikt - oavsett hur mkt eller lite man äter - när man är gravid..

http://se.babycenter.com/a554810/vikt%C3%B6kning-under-graviditeten

När du närmar dig förlossningen, har du en hel del att bära på. Ungefär en tredjedel av de extrakilon du bär på är bebisen, moderkakan och fostervattnet. Här är några genomsnittliga värden:

Vid födseln väger en bebis c 3,3kg. Moderkakan, som ger näring till bebisen, väger 0,7kg. Fostervattnet, som skyddar bebisen, väger 0,8kg.

Men de övriga två tredjedelarna, då? De har att göra med de förändringar din kropp går igenom under graviditeten. Här är några genomsnittliga värden:

Livmodernsmuskler växer dramatiskt och lägger till c 0,9kg. Din blodvolym ökar, vilket ger 1,2kg. Du har extra vätska i kroppen, vilket lägger till c 1,2kg. Bröstens ökade storlek lägger till 0,4kg. Dessutom lagrar du fett, c 4kg, för att ha energi till amningen (Murray and Hassall 2009: 214).

Mot slutet av graviditeten kanske du väger 12,5kg mer än innan du blev gravid, men detta är en genomsnittlig siffra.

• Angelica

Tur man ska till BM imorgon. Den lille rör sig mindre än vanligt därinne. Kan vara för jag har moderkakan i framvägg.  Men man ska väl känna ändå i v.24 regelbundet?

• Lillan82

Jag har fått veta att jag har moderkakan i framvägg och jag känner många gånger om dagen och kraftiga rörelser. Men det kan ju vara helt olika beroende på hur aktivt barnet är och hur din dag ser/sett ut.  Allt e säkert som det ska vara. Prova dricka riktigt kallt vatten eller nån annan dryck och sätt dig ner så ska du se att det kommer säkert igång. =)

• Lillasyster82

Min lille krabat var jätte lugn under påsken, tycker den brukar vara lugn i vanliga fall också men lite extra just under påsk.

Vet inte om det har betydelse men var då hemma hos mina föräldrar, då var det en massa annat folk som vi inte träffar allt för ofta. Funderar på då bebisen faktiskt hör nu blev lugnar på grund av alla främande röster runt omkring...

När vi kom hem igen så har den samma beteende som vanligt.

Sen är det som andra sagt redan, det är så olika från person till person vad man känner eller inte. Är inte alla som känner rörelser i v 24. Dessutom kan det bero på hur den ligger hur mycket man känner. Sen förstår jag att det ska bli skönt, Angelica att just nu gå på kontroll och få bekräftat hur det står till. Själv tyckte jag det var riktigt skönt att gå på senaste besöket då BM kollade hjärtljuden och att allt såg bra ut! :)     

• KramKalas

vad jag läst mig till ska man känna bebisen dagligen från v26.. jag är nu i vecka 29 och ibland kan jag tycka bebis är lite väl lugn men så känner jag en liten liten spark innåt. brukar känna mig lugn då eftersom jag vet att de inte känns lika mycket

• Soullight

Hej! Har "smygläst" här nu i två dagar ;)
    Ni är ju vid detta laget säkert en väldigt tajt grupp, men har ni plats för en till blivande Julimorsa så hänger jag gärna på här.
    Väntar barn nr 3. Har en son och en dotter födda -07 och -11. Bor i Gbg, fyller 30 i sept.

Svar på tråden - bf juli 2013 -