• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • LindaLo

Vi har inte heller hittat någon än, som sagt det är en djungel!! Däremot har jag varit och köpt på mig ett stort lager bebiskläder, sååå mysigt ( inte lika mysigt för plånboken dock) Det svåra var att hitta könsneutrala kläder, märkligt!!!

• isolde 79

Ska köpa en Emmaljunga city cross pp!
    Sneglar på de små härligt nätta trehjulingarna, men fick veta att de med fyra fasta hjul funkar överlägset bäst i terräng. För promenera i skogen hoppas jag kunna fortsätta med även med vagn ;) 

Kanske blir en begagnad trehjuling till nästa vår...

• KramKalas
    nyggen skrev 2013-04-06 11:57:41 följande:
    Här har vi nyss fått hem en cresent comfort -13 :)

det är ett av mina alternativ också! teutona elegance tycker jag är snygg också men mest lutar de nog mot en brio happy med lufthjul just nu.. sambon fastnade mest för den tror jag.. Inte lätt detta.. har ju ett barn sen tidigare och hade en begagnad brio till honom och de välkända brio gunget var guld värt :)
  • LillaLoppanT

Vi har beställt en brio Smile. Verkar vara en toppenvagn!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • KramKalas

roligt med vagnfunderingar :) och sen är det ju färgen också! :) Crecent comfort finns i svart denim som jag tyckte var skit snyggt... annars är jag lite inne på grå eller brun

• Soullight

Vi kommer ju köpa en syskonvagn och är inne på en Carena double swing evo 2013. Man får mest vagn för pengarna i den prisklassen som vi har råd med. Hade jag fått välja helt fritt utan att tänka på kostnaden så hade det blivit en Buggaboo duo Donkey. Kostar ju mer än dubbelt dock.

• Fåret Shaun
    KramKalas skrev 2013-04-06 10:23:16 följande:

vad har ni andra tänkt skaffa för barnvagn? var över till sverige (bor på Åland) i torsdags med sambon och kikade runt på vagnar.. dock är det en djungel :)

http://www.brio.net/To_Go_Stroller/Prams_and_Pushchairs/Smile/Smile_Pram.aspx 
    Maken har redan köpt, fullt paket. Sittdel, liggdel, babyskydd och basenhet.

Just att den är stadigare än singen, mindre än go:en och inga adaptrar som go har. Samma fästen till liggdel, sittdel och babyskyddet. Den får plats i clion utan problem, står här hemma och tar plats
    Soullight skrev 2013-04-06 09:32:38 följande:
    Fåret Shaun:
    Usch det låter inge vidare.. Hoppas du får ngn bra medicin som hjälper snabbt.
    Har, ska använda det jag har annars. Viktigast att jag får luft. Bara för det hittar jag inget ventoline just nu. Ett samtal bort.

Har även citodon som jag får ta för att kunna sova 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Viktigast med vagn är att man kollar vilket behov man har och hur man bor. Jag bor på landet tar bilen när jag hämtar och lämnar barnen, vill inte gå 5km vid 90-väg med dem. För att slippa bära vill jag kunna ha babyskyddet på chassit, det skonar min kropp,
    Vi har grusvägar, och kan ställa in vagnen i vår hall.

Första vagnen vi hade valde hårdlift i, den kan man ha i sängen om bebisen blir förkyld med en kudde under liften (slippa höja hela sängen). Vi hade barnvagnsförråd och skulle upp några trappor. Massor att ta hänsyn till.  

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -