• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • LindaLo

Vi har oxå äntligen köpt vagn. Visst är det skönt, vi velade oxå ett tag. För oss blev det en Brio happyvariant, sittvagn med hårdlift. Säng och skötbord och annan div inredning är oxå inhandlat. Känns sååå skönt att känna sig färdig. Nu är det bara " småplock" kvar.

• isolde 79

BF 28/7, ska ha första besöket hos bm imorrn och lyssna på hjärtljud! Blir så spännande!!

• Laconian

Tips på vad ni tycker är oumbärliga saker att ha redo i BB-väskan? Eller bästa tips att ta med  sig som man lätt glömmer?

Mitt är hårsnodd!!! Har långt hår och det är ett helvete att vara utan när man ska föda fram ett barn och svetten rinner :P

• vinkel
    isolde 79 skrev 2013-04-14 19:33:53 följande:
    BF 28/7, ska ha första besöket hos bm imorrn och lyssna på hjärtljud! Blir så spännande!!
    Imorn första besöket för mig med :) Ska bli jättespännande!
  • vinkel
    Laconian skrev 2013-04-14 21:42:45 följande:
    Tips på vad ni tycker är oumbärliga saker att ha redo i BB-väskan? Eller bästa tips att ta med  sig som man lätt glömmer?

Mitt är hårsnodd!!! Har långt hår och det är ett helvete att vara utan när man ska föda fram ett barn och svetten rinner :P
    Har inga egna tips eftersom det är första barnet här, men hårsnodd var ju ett guldtips!!
  • Brumma

Kamera/telefon och LADDARE!!!
    egen kudde :)
    Mat till pappan (om det blir långdraget o det är natt, han får inget på förlossningen)

Tog med mig massor men använde inte mkt..

• vinkel

Besöket hos barnmorskan gick fint. SFmått 23,5, precis på kurvan. Bebisens hjärtslag 150/min. :)
    Nästa besök inbokat till mitten av maj. Har även fått tid för glukosbelastning.
    Föräldragrupp verkar det inte bli något med eftersom den barnmorskan de anställt för att täcka min ordinarie barnmorskas tjänst (hon är mammaledig) ska sluta och de har dåligt med folk i sommar. Känns tråkigt faktiskt, men men..

• sunny
    vinkel skrev 2013-04-15 13:56:13 följande:
    Besöket hos barnmorskan gick fint. SFmått 23,5, precis på kurvan. Bebisens hjärtslag 150/min. :)
    Nästa besök inbokat till mitten av maj. Har även fått tid för glukosbelastning.
    Föräldragrupp verkar det inte bli något med eftersom den barnmorskan de anställt för att täcka min ordinarie barnmorskas tjänst (hon är mammaledig) ska sluta och de har dåligt med folk i sommar. Känns tråkigt faktiskt, men men..
    Tråkigt att ni ska bli lidande och missa föräldragrupp.. När vi väntade första barnet älskade jag att gå på föräldragruppsmötena och idag är en av mina bättre vänner från just föräldragruppen.

Har också gjort glukosbelastning idag.. fy bubblan vad jobbigt det var.. men mest för att jag fortfarande är så illamående och inte fick ta mina lergigan comp som jag brukar. Men jag härdade ut och det såg bra ut :) Ett tips är att ha med dig någon bra bok/tidning så du håller dig sysselsatt under tiden.
  • onroadrocky

Någon som under graviditeten börjat blöda efter sex? 
    hade en brunaktig rejäl flytning efter sex idag... hade även rejält ont i magen direkt efter sex..
    men trodde de va den vanliga "jag sträckte magen" smärtan....

Är det något att vara orolig för? jag upplever ingen direkt smärta i magen nu, lite öm kanske... lite ont mot ryggslutet. men jag känner fosterrörelser som normalt...      

Svar på tråden - bf juli 2013 -