• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Fåret Shaun

Kom på nu att jag glömde om kramper och sammandragningar som jag har. Kommer riktigt smärtsamma sammandragningar ibland. 

Men jag har fått remiss för ett bedömnings ul, om bebisen verkar vara stor kommer vi diskutera snitt

Det är fint att peka
  • Lillasyster82

En till här som gått in i vecka 30, tiden går riktigt fort. Känns knappt som man hinner börja en vecka förrän nästa är slut.

Var till Barnmorskan idag och allt såg bra ut vilket var en lättnad. Vet inte varför men kände av en viss oro inför mötet idag men var inget att oroa sig för.

Följer min SF-kurva, hjärtfrekvensen på barnet låg på 147 (samma som förra gången) och mitt blodtryck var lågt precis som tidigare.

Tog upp att jag börjat känna tryck mot bäcknet, igår när jag "stressade" till ett möte fick jag tom med ont men inget hon tyckte jag skulle oroa mig för. Det var en del av graviditeten och blir det inte mer frekvent så är det lugnt.

Känns skönt att börja gå mer frekvent på koll framöver, nästa är om 2,5 vecka och sen kommer det vara två veckor mellan varje. Skrattande 

• Fåret Shaun

Lillasyster jag bestämde att jag inte har tid att gå varannan vecka innan mitten av juni. Jag gör mycket som jag vill, min bm vet  att jag hör av mig om något händer

Det är fint att peka
  • majsis08

va in till falun ikväll för jag har haft ont i magen idag och igår kräktes jag:( och blodtrycket va förhöjt till 125/90 sen fick jag göra en ctg-kurva under 40 minuter!! och tydligen hade jag förvärkar var tredje minut så fick träffa läkare som gjorde vaginalt ul för att se om jag öppnat mej men det hade jag inte:) så fick order om att vila för än vill vi inte ha bebis!!

• Brumma

Lillasyster - skönt att allt var ok!!
    Själv fick jag bokat in alla tider framöver - fram till två veckor efter BF..
    Hoppas jag inte kommer att behöva alla dessa tider :)
    Utöver de vanliga BM träffarna kommer jag att träffa läkaren för regelbundna kontroller av livmodertappen.
    Jag har ju gjort flertalet koniseringar (tagit bort cellförändringar på livmoderstappen) och läkaren är orolig att tappen skall öppna sig för tidigt..
    Så kontroller ofta blir det framöver :)

• Brumma

Majsis08 - usch då, men skönt att allt var bra.
    Se till att ta det lugnt nu!!
    Blev du sjukskriven?

• majsis08

tack ja nu blir det mkt vila!! ja det blev jag!! jag har också tagit bort cellförändringar på tappen brumma kan det påverka att de sätter igång tidigare?

• Brumma

Ja, men bara om tappen blir kortare - det är inte helt vanligt men kan hända.
    Det borde de däremot sett på ditt VUL. Eftersom allt var bra så är det nog inte det.
    Förra graviditeten hade jag gjort två koniseringar, då kollade de inte ngt extra. Denna gången har jag hunnit med en eller två till (minns inte riktigt), och tror det är därför de vill kolla :)

• faglin
    Musungen skrev 2013-04-17 10:42:58 följande:
    Ja har med haft sammandragningar och tog upp det bm, hon sa att det är helt ofarligt så länge dom inte gör ont eller kommer regelbundet efter varandra :)
    Hur kan man veta säkert att man har sammandragningar? Jag har det säkert men har aldrig tänkt på det speciellt mycket.
Svar på tråden - bf juli 2013 -