• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • faglin
    Fåret Shaun skrev 2013-06-06 21:18:59 följande:
    35/36 Var på bedömning för att jag brukar få stora bebisar
    och din bm tycker du ska försöka framkalla förlossning nu??
  • Brumma

Håller på att skriva en lista på vad jag skall packa inför BB...
    Andra barnet o jag VET att jag packade för mkt förra gången - men JÄKLAR vad mkt grejjer det är...
    Listan tar ju aldrig slut...

Fåret Shaun - menar din BM att du ska försöka framkalla förlossning redan nu?
    Låter jättekonstigt...
    3000g o ca 50cm är ju en ganska liten bebis - menar hon att det finns risk att bebis hinner bli för stor de sista veckorna?
    Jobbigt att behöva oroa sig för att få igång förlossningen.... :(

• majsis08
    Fåret Shaun skrev 2013-06-06 19:27:00 följande:
    Min bebis väger troligen omkring 3kg, med tanke på att de varit längre än 50cm så något mer. Min bm sa till mig att om jag får mycket sammandragningar och värkar ska jag försöka röra mig för att sätta igång en förlossning. Fått läkartid för att prata om en igångsättning

jag förstår dej jag fick min dotter i vecka 36+3 och hon vägde 3120gram och jag är livrädd att gå över tiden denna gång och få en jättestor bebis !!
  • KramKalas

Var på UL och gynkoll igår. Bebis mår fint och tappen är mjuk och 2,5cm lång och jag är öppen drygt 2cm så läkaren lovade att jag inte behöver gå över tiden iaf jag är i vecka 37 nu..

Denna koll är obligatorisk här hos oss

• faglin
    KramKalas skrev 2013-06-08 20:05:04 följande:
    Var på UL och gynkoll igår. Bebis mår fint och tappen är mjuk och 2,5cm lång och jag är öppen drygt 2cm så läkaren lovade att jag inte behöver gå över tiden iaf jag är i vecka 37 nu..
    Denna koll är obligatorisk här hos oss
    Var bor du? Sånt kollar dom då inte här. Brukar man börja öppna sig och få mindre tapp på slutet? Trodde att  det i vanliga fall skedde när värkarna startar?
  • KramKalas

Jag bor på åland.. Så finland alltså jag öppnade mig på samma sätt när jag väntade sonen min och fick en snabb förlossning när de väl gällde.

Är nog olika från person till person, dock vet inte jag vilket som är vanligast men jag är glad att min kropp gör mycket av jobbet på förhand

• Fåret Shaun

Nu ökar de omkring 300g i veckan, men stora ökar mer. Vilket gör att den redan nu kan väga omkring 3500. När de gör kollen utgår de från att bebisar i V40 väger 3500 och är ca 50 cm. Skulle längden vara mer ökar vikten då de räknar med normalmängd. Mina har alla varit långa vilket gör att de kan lägga på lite vikt för mer rättvisande vikt.

Det är fint att peka
  • faglin

Vecka 37 nu. Kan man bli större? Spricker snart eller förlorar förmågan att stå upprätt..

• Musungen

Hur mkt har ni gått upp nu tjejer? Vägde mig idag..whawooom! +14kg står vågen på nu, i denna takten räknar jag med +2-3 kg till innan bebis!

Svar på tråden - bf juli 2013 -