• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • AllraFörstaGången
    Angelica skrev 2013-04-24 14:35:53 följande:
    Nån mer som känner tryck därnere vid förvärkar? Jag är bara i v27 med andra barnet.

jag är i vecka 27 också och känner ett tryck neråt och känns som om att bebisen ligger väldigt långt ner. har känt mig orolig ett tag att han vill ut för tidigt :(
  • Soullight

Det där med att känna tryck neråt i de v vi är i nu är väldigt vanligt. Oftast alldeles helt normalt då bebisen börjar väga lite mer. Men ta upp det med BM om ni oroar er. Jobbigt att gå och fundera på sånt i onödan.

• KramKalas

har också känt av tyngd neråt.. dock inte denna vecka.. beror nog på hur bebisen ligger o så

• Fåret Shaun

Huvudvärk från helvetet, nästan migrän. Kan vara stressen med studierna.

Men nu är det två uppgifter som ska in på fredag och ett seminarium på  måndag. Efter det är det ny kurs som börjar veckan efter

Det är fint att peka
  • faglin
    Fåret Shaun skrev 2013-04-26 16:27:39 följande:
    Huvudvärk från helvetet, nästan migrän. Kan vara stressen med studierna.

Men nu är det två uppgifter som ska in på fredag och ett seminarium på  måndag. Efter det är det ny kurs som börjar veckan efter
    Vet hur det är.. Sonen kom mitt i examensarbetet. Fick ta en paus i några månader och när han var 6 månader så gjorde jag min praktik. Det svåraste var nästan att behålla koncentrationen när man bara satt och tänkte på det som fanns i magen. :) Vad läser du för nåt? Själv läste jag juristlinjen.
  • xandrizzz

Har också fått huvudvärk som inte vill ge med sig kan vara blodtrycket som spökar får ringa bm på måndag

• Laconian

jag råkade ut för ögonmigrän, synfältet på sidorna blev suddigt och jag såg bara rakt fram,. Aldrig varit med om tidigare.. men efter 1000 undersökningar kunde de bara konstatera misstänkt ögonmigrän.

I övrigt har jag en väldigt feel-good period nu (v. 32) och allt känns bra -jag har både ork och energi att hinna med lilla 1½ -åringen här hemma och jobba 50 % :)

• Fåret Shaun

Jag läser på grundlärarutbildningen inriktning f-3. 

Igår kväll hade jag spy-fest. Kul, maken låg i badet och jag började kaskad kräkas där inne. Körde upp honom ur sitt vatten och han fick hämta saft. Efter ca 30 min fick han snällt göra smörgåsar åt mig. Vaknade på morgonen och mådde mer illa igen, första frukosten fick jag i sängen sen ner och äta med resten av familjen.

Har nu hunnit med att skriva klart ett arbete och upptäcka att jag överarbetat det andra. 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Jag vet att det inte är pga blodtrycket som jag får huvudvärk, jag har lågt på alla värden :)

Misstänker allergitabletterna, men måste ta dem för att kunna andas. 

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -