• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • faglin
    Brumma skrev 2013-06-17 14:02:14 följande:
    Fåret Shaun - hur har det gått? Ngt mer vatten? Själv har jag börjat få ordentliga känningar nertill, men det känna inte som "det är dags" känningar, snarare som "jag ställer in mig" känningar :) Men min man börjar bli lite orolig när jag viker mig dubbelt o sätter händerna mellan benen :)

Min säger åt mig att lägga mig och vila. Som att det skulle hjälpa när det väl håller på! Plus att jag i princip inte kan gå.Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 38 idag och har haft sådär i minst en månad säkert mer. Det har dock blivit värre. Kommer oftare, gör mer ont och håller på längre! Hoppas jag fattar när det är dags bara. :)
  • vinkel

Idag har jag kokat nappar. Gulligt :)
    Var hos barnmorskan också, här är det 33+2 idag (BF flyttades från juli till början av augusti) och bebisen hade vänt sig och var fixerad :)

• Brumma

Faglin - går in i vecka 38 på onsdag...
    Tro mig - du känner skillnad :)
    Har en son redan o det ÄR skillnad på förvärkar, kraftiga sparkar på illa ställen osv och de riktiga värkarna..
    De är mer... intensiva... ;) iallafall för mig..
    När det väl satte igång var det ingen större tvekan - bebis ville UT :)
    Jag borde vila såklart - men detta har ju fått mig att stressa på lite..
    Det ser ut som HELL här hemma....
    Köket är fullt med disk o köksbordet överbelamrat med saker... Det vill jag inte komma hem till..
    BB väskan är inte packad.
    Vagnen är inte tvättad....
    Så det är bara att sätta igång :)

• faglin
    Brumma skrev 2013-06-17 19:03:09 följande:
    Faglin - går in i vecka 38 på onsdag...
    Tro mig - du känner skillnad :)
    Har en son redan o det ÄR skillnad på förvärkar, kraftiga sparkar på illa ställen osv och de riktiga värkarna..
    De är mer... intensiva... ;) iallafall för mig..
    När det väl satte igång var det ingen större tvekan - bebis ville UT :)
    Jag borde vila såklart - men detta har ju fått mig att stressa på lite..
    Det ser ut som HELL här hemma....
    Köket är fullt med disk o köksbordet överbelamrat med saker... Det vill jag inte komma hem till..
    BB väskan är inte packad.
    Vagnen är inte tvättad....
    Så det är bara att sätta igång :)
    Har också en son sen tidigare, han fyllde 2 år i slutet av mars, men med honom gick ju vattnet så jag tänkte inte så mycket på hur värkarna ändrade skepnad eller vad man ska säga. Med honom tog det dessutom lång tid, 28 h, och tänk om denna mot all förmodan går snabbt. Det som gör mig orolig. Att komma in när huvudet sticker ut typ för att jag inte fattat. :P

• Fåret Shaun

Just nu är jag bara trött. Har inte sovit bra på över en månad pga foglossning. Vågar inte köra bil, händer och fötter svullnar upp bara jag tänker på att sitta eller stå. Svårt att hjälpa barnen vid matbordet då fingrarna blir som korvar när jag ska skära deras mat, eller min egen.

På måndag ska jag prata med läkare om de nekar igångsättning vet jag inte vad jag gör, en kompis tipsade om att själv ta hål på hinnan men det känns inte som en bra sak. Kanske min bm kan hjälpa mig med något

Det är fint att peka
  • vinkel

Om bebisen är fixerad, är det ett tecken på att förlossningen är "nära" eller bara ett tecken på att bebisen gjort sig redo för när det än blir? :)

• Brumma

Vinkel - "tyvärr" alternativ två ;)
    Sonen låg fixerad en o en halv månad innan han behagade titta ut - två veckor över tiden...

• faglin
    vinkel skrev 2013-06-18 20:01:51 följande:
    Om bebisen är fixerad, är det ett tecken på att förlossningen är "nära" eller bara ett tecken på att bebisen gjort sig redo för när det än blir? :)
    Är det första barnet så fixerar dom sig dessutom ofta relativt tidigt. :)
  • vinkel

Bra tack!
    Inget tyvärr här, jag är inte redo än :) Haha! Har bara varit ledig från jobbet knappa veckan och vagnen är försenad en månad (till)!!

• Soullight

Mina två barn fixerade sig aldrig. Så denna nr tre lär knappast göra det heller. Men föds gör de ju ändå, fixerade eller ej :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -