• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • faglin

I förra veckan började jag känna att det ibland blev obehagligt i underlivet om jag gick snabbt (inte väldigt snabbt utan mer normalsnabbt). Svårt att beskriva hur det känns men det känns obehagligt och det blir värre/intensivare om jag fortsätter gå i den takten men försvinner om jag går sakta eller stannar och vilar. Känslan är lite stickande eller så..obehagligt i alla fall. Detta kommer enbart då och inte om jag vilar eller tar det lugnt.

Nån som känner igen detta?? Ringde MVC men hon verkade inte veta vad det var utan rådde mig att ringa förlossningen om det blev värre eller om jag var orolig. Har inte ringt än eftersom det aldrig uppkommer om jag vilar osv men kanske borde göra det.

• Brumma

Har haft problem med foglossning sedan tidigt, men det har gått att hålla någorlunda under kontroll.. O imorse "vred" jag överkroppen o nu går det knappt att ta ett steg.. O jag har MASSOR som skall göras idag....
    Å andra sidan - en av sakerna som ska göras är att lyssna på bebis hjärta - o DET ser jag fram emot :)

• Jells

Hej!
    Jag är en ny mamma, första mamma.=) och är i v 36Hjärta
    Bf 4/6 =D a 2013 får man ju skriva medOskyldig

Tänkte bara lite kort dela med mig om oss =D, väntar en liten pojke som är väldans aktiv i magen! varit det ända sen v 14 då ja kände första "pluppet" ( sparket ) sen dess har det aldrig slutat.
    Min graviditet i sig har varit JÄTTE BRA!
    Mellan v 8-12 så mådde jag som sämst om morgnen med yrsel och extrem illamående men aldrig kräkts efter det så har allt gott som på räls nästan, fram i, minns inte exakt men ung v 20-25 började sakta foglossningen dyka upp och för varje dag som går och jag anstränger mig ökar smärtorna i vänster säte och bäcken..
    Sover som en kratta gör jag, om jag ens får sovit ordentligt, vaknar varannan timma och ska kissa för att han sparkar och trycker så mycket. 

Läste lite om er som känner tryck osv, jag kände ett litet tryck under en dag, lite kittel i ljumskarna i v 29/ 30 samtidigt som ja skulle ha mvc tid den veckan och det visade sig att lillen är fixerad .. Solig

• Jells
    Brumma skrev 2013-04-30 11:25:39 följande:
    Jells - välkommen :)
    Tackar!!! =D 
  • Fåret Shaun
    faglin skrev 2013-04-29 09:17:17 följande:
    I förra veckan började jag känna att det ibland blev obehagligt i underlivet om jag gick snabbt (inte väldigt snabbt utan mer normalsnabbt). Svårt att beskriva hur det känns men det känns obehagligt och det blir värre/intensivare om jag fortsätter gå i den takten men försvinner om jag går sakta eller stannar och vilar. Känslan är lite stickande eller så..obehagligt i alla fall. Detta kommer enbart då och inte om jag vilar eller tar det lugnt.

Nån som känner igen detta?? Ringde MVC men hon verkade inte veta vad det var utan rådde mig att ringa förlossningen om det blev värre eller om jag var orolig. Har inte ringt än eftersom det aldrig uppkommer om jag vilar osv men kanske borde göra det.
    Kolla upp om du fått svamp.

Annars om det går över ta det lugnt bara, kroppens sätt att be dig dämpa farten

Det är fint att peka
  • faglin
    Fåret Shaun skrev 2013-05-01 19:39:30 följande:
    Kolla upp om du fått svamp.

Annars om det går över ta det lugnt bara, kroppens sätt att be dig dämpa farten

Kan man få så av det??
  • Angelica

Nojig igen. Var hos bm idag. Då låg hjärtslagen på 138, men för fyra veckor sen låg de på 158. Kan de pendla så?

Svar på tråden - bf juli 2013 -