• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • vinkel

Om jagfår sammandragningar när jag "jobbar" ska jag vila.
    Vad ska jag göra när jag redan vilar och får sammandragningar då?

• majsis08

jag får också sammandragningar när jag vilar men min bm sa så länge dom inte blir mer smärtsamma så är det lungt :)

• Angelica

Hur farligt kan det vara för en höggravid att köra traktor på ett ojämn åker? Har ju hört att det kan sätta igång det hela.

• onroadrocky

pust, min sambo var arbetslös i 1 vecka. Snacka om att gravidhormonerna gör att man reagerar så snabbt och blir helt sönderstressad.

V 30 ( 29+6) idag! På fredag ska jag och min sambo gå på avslappnings och profylax kurs :)
    Sen till veckan ska jag göra glukosbelastningen, pga högt bmi. Men är inte speciellt orolig då
    alla mina värden varit bra under hela graviditeten och även innan :) Jag har gått upp 10 kg sen
    inskrivningen och är nöjd med det (: Men börjar bli riktigt trött nu i sista delen. Är ju trots allt
    inne på sista delen nu :)

• Laconian

4 veckor kvar för min del.. om det inte går över tiden :P

Har en riktig vildbeta där inne, så sent i graviditeten och det snurras, sparkas, rörs och petas och det blir till och med obehagligt ibland tycker jag :S  Men man får se det som ett gott livstecken!!

Har ni packat BB-väska? Vad tar ni med er?

• vinkel

Oh så spämnande, 4 v är ju ingenting! :) Inget packat här än, men början på augusti gäller ju här så jag är lugn :)

• Musungen

Har börjar packa min :) följde bara någon lista på nätet ! De känns som att så länge jag får med kameran så löser sig allt annat, ja menar så viktiga saker är de väl endå inte :) finns ju dom som åker in utan något alls, och de går hur brs som helst för dom :)

• Laconian

Ja precis, inget är så viktigt som kameran!! Se till att ha laddare med. Och ta fler bilder än ni tror att ni behöver, man ångrar sig senare när man bara har några få..

* Annars är nog mitt bästa tips gummisnodd till håret, har jättelångt hår och det skulle vara jobbigt att föda med håret klibbandes mot ansiktet :P hahaha.. I-landsproblem!

Svar på tråden - bf juli 2013 -