• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Fåret Shaun

Luktar inte riktigt som fostervatten. Men sipprar det bara låter de mig iaf gå i tre dagar innan de gör något

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    vinkel skrev 2013-06-15 21:39:53 följande:
    Hur luktar fostervatten?
    Päcka och mycket. Går inte att ta fel på. Tro mig jag har fått på golvet hemma två gånger som om en vattenballong gått sönder. Handdukar mm  fick vi tvätta 5-6 gånger för att bli av med lukten

Det är fint att peka
  • EBrock

Hej!
    Är beräknad 18/7 så är i vecka 36 (35+2) Har gått upp 7 kilo.
    Har en dotter på 2 år :) 

• onroadrocky
    Jag kommer beskriva nedan hur jag känner i kroppen just nu och så kan ni väl, som antingen varit med om detta förut eller som vet vad detta betyder skriva
    Inatt var en ovanligt orolig natt, många kissbesök. Åkte på dop ( ca 10 mil i bil) och började efter en stund att få sjukt ont i svanken, påminner om sånt jag brukar få när jag fått mensvärk. Magen stenhård. Kommer fram och det släpper litegranna när jag får röra på mig, gå på toa och kissa. När vi ska sätta oss och åka hem så kommer det sakta krypandes tillbaka exakt samma, men sista biten hem känner jag som ett tryck neråt, ungefär som jag blir lite bajsnödig, men det sitter liksom mitt emellan slidan och rumpan. ( vet inte om det var inbillning men det kändes nog så) När jag kliver ur bilen hemma och får promenera så släpper det återigen, men inte helt. O så går jag och kissar igen, och står och grejjar i köket, och så kommer samma sak igen längst ner i svanken, och jag har fortfarande ont när jag nu sitter här i soffan. Jag vet att bebisen har legat med huvudet neråt senaste 2-3 ggr jag varit till barnmorskan men ej fixerat sig ( senaste besöket var i tisdags) Jag är i v 34.
    jag vet inte alls vad detta betyder och blir lite osäker på om jag ska ringa förlossningen eller ej, vet inte varför jag är så löjlig och inte vill ringa i onödan. Får för mig att jag kanske bara inbillar mig, men samtidigt säger magkänslan att det ÄR nåt.. Men vad tror ni? & vad skulle ni gjort?
  • faglin
    onroadrocky skrev 2013-06-16 20:14:03 följande:
    Jag kommer beskriva nedan hur jag känner i kroppen just nu och så kan ni väl, som antingen varit med om detta förut eller som vet vad detta betyder skriva
    Inatt var en ovanligt orolig natt, många kissbesök. Åkte på dop ( ca 10 mil i bil) och började efter en stund att få sjukt ont i svanken, påminner om sånt jag brukar få när jag fått mensvärk. Magen stenhård. Kommer fram och det släpper litegranna när jag får röra på mig, gå på toa och kissa. När vi ska sätta oss och åka hem så kommer det sakta krypandes tillbaka exakt samma, men sista biten hem känner jag som ett tryck neråt, ungefär som jag blir lite bajsnödig, men det sitter liksom mitt emellan slidan och rumpan. ( vet inte om det var inbillning men det kändes nog så) När jag kliver ur bilen hemma och får promenera så släpper det återigen, men inte helt. O så går jag och kissar igen, och står och grejjar i köket, och så kommer samma sak igen längst ner i svanken, och jag har fortfarande ont när jag nu sitter här i soffan. Jag vet att bebisen har legat med huvudet neråt senaste 2-3 ggr jag varit till barnmorskan men ej fixerat sig ( senaste besöket var i tisdags) Jag är i v 34.
    jag vet inte alls vad detta betyder och blir lite osäker på om jag ska ringa förlossningen eller ej, vet inte varför jag är så löjlig och inte vill ringa i onödan. Får för mig att jag kanske bara inbillar mig, men samtidigt säger magkänslan att det ÄR nåt.. Men vad tror ni? & vad skulle ni gjort?
    I och med att du bara är i vecka 34 och är orolig så skulle jag ringa och kolla om jag var du. Att få som mensvärk nere i svanken, att det trycker neråt och att magen blir hård osv har jag fått i säkert en månad, är i vecka 38 på måndag, och min bm sa att det inte är någon som helst fara så länge som dom onda värkarna inte kommer regelbundet och oftare. Men ring och kolla! Jag ringde när det först hände mig. :)
  • Lillasyster82

18 dagar kvar till beräknat! Galet, har inte riktigt insett att det är så kort tid kvar...

Allt ser fortfarande bra ut i alla fall vilket känns skönt, inget specifikt att anmärka på när jag varit på kontrollerna.  

• faglin

Äntligen är vagnen färdigbyggd! Tog mig bara två timmar. Helt genomsvettig dessutom. Inte helt lätt i vecka 38 kan konstateras! Men att vänta på att sega killen ska få ändan ur funkar inte längre. ;)

• Brumma

Fåret Shaun - hur har det gått?
    Ngt mer vatten?

Själv har jag börjat få ordentliga känningar nertill, men det känna inte som "det är dags" känningar, snarare som "jag ställer in mig" känningar :)
    Men min man börjar bli lite orolig när jag viker mig dubbelt o sätter händerna mellan benen :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -