• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Angelica

Jag har börjat packa ner bebiskläder. Jag har 5-8 veckor kvar. Beroende på om den vill komma tre veckor tidigare.

• Fåret Shaun

Mat till pappan behöver man ha med sig här. Jag har tidigare gjort pannkakor med sylt som vi haft i frysen och bara slängt ner i väskan när vi åkt in. 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Börjar snart gråta.

När jag gjorde ul och de skrev fel i min journal kändes det som att det inte gjorde något det skulle rättas till. Nu 15 veckor senare har de inte rättat till felet. Det står fortfarande bf 22 aug.
    Vilket gör att jag fick första tid för bedömnings ul dagen innan bf, min bm ringde och pratade med dem och jag ska dit på måndag för det. Bebisen låg senast hos bm i säte, vilket den troligen fortfarande gör. Men läkarsamtal om jag ska bli beviljad snitt ligger i början av juli. Tänk om bebisen är stor, ligger i säte och förlossningen startar i v 38......
    Jag kommer vägra vändningsförsök, hellre föda i säte. Andra barnet vände sig av sig själv i v 37 och det gjorde ont utan att någon försökte tvinga honom till vändning.

Fjärde barnet och så dåligt som jag mår när jag tänker på förlossningen har jag inte gjort innan. 

Det är fint att peka
  • Lillan82
    Fåret Shaun skrev 2013-05-31 10:43:24 följande:
    Börjar snart gråta.

När jag gjorde ul och de skrev fel i min journal kändes det som att det inte gjorde något det skulle rättas till. Nu 15 veckor senare har de inte rättat till felet. Det står fortfarande bf 22 aug.
    Vilket gör att jag fick första tid för bedömnings ul dagen innan bf, min bm ringde och pratade med dem och jag ska dit på måndag för det. Bebisen låg senast hos bm i säte, vilket den troligen fortfarande gör. Men läkarsamtal om jag ska bli beviljad snitt ligger i början av juli. Tänk om bebisen är stor, ligger i säte och förlossningen startar i v 38......
    Jag kommer vägra vändningsförsök, hellre föda i säte. Andra barnet vände sig av sig själv i v 37 och det gjorde ont utan att någon försökte tvinga honom till vändning.

Fjärde barnet och så dåligt som jag mår när jag tänker på förlossningen har jag inte gjort innan. 
    Så tråkigt att höra, att de inte kan sköta det bättre.
    Hoppas verkligen att det reder upp sig i tid och att du mår bättre. 
  • Lillasyster82

Sista dagen på jobbet idag, skönt! Så de nästkommande veckorna blir till att vila och bara vara - ser jag framemot! 

Till helgen ska vi även försöka oss på att packa BB-väskan...

Ska bli spännande detta, är nu i vecka 36 (35+0) idag. Börjar mer och mer se framemot förlossningen. Har tidigare skjutit undan dessa tankar på förlossning men sen jag börjat prata om det dels med vår doula (som kommer vara med på förlossningen som extra stöd för mig och min man)  samt på föräldrarkursen så känns allt mycket bättre. Dessutom så håller jag på att läsa boken, "Föda utan rädsla". Känns som den också har en hel del att ge mig. Blir i alla fall mer och mer lugn över förlossningen och accepterar att jag inte kan kontrollera det som kommer hända utan det bästa jag kan göra är att tänka positivt!  

• Lillan82

In på förlossningen igår kväll igen då värkarna var ihärdiga och onda. Livmodertappen minskat med 1,3 cm på 2 dagar. Läkaren sa att allt från 1 dag till 1 1/2 vecka trodde han. Är nu i vecka 34+2 och de stoppar inte en förlossning efter v 34+0. Så nu e det vila vila och vila som gäller. Spännande men skrämmande att det e så tidigt.

• Fåret Shaun
    Lillan82 skrev 2013-06-01 06:11:36 följande:
    In på förlossningen igår kväll igen då värkarna var ihärdiga och onda. Livmodertappen minskat med 1,3 cm på 2 dagar. Läkaren sa att allt från 1 dag till 1 1/2 vecka trodde han. Är nu i vecka 34+2 och de stoppar inte en förlossning efter v 34+0. Så nu e det vila vila och vila som gäller. Spännande men skrämmande att det e så tidigt.
    Det kommer gå bra. Ta det lugnt, kanske värkarna även avtar. 

Det är fint att peka
  • Lillan82
    Fåret Shaun skrev 2013-06-01 11:19:42 följande:
    Det kommer gå bra. Ta det lugnt, kanske värkarna även avtar. 

ja det blir till att bara glida omkring här hemma nu... ska försöka att fixa ihop mannens jobbtider med förskoletider för sonen, så han inte blir lidande för mycket av att ja inte kan göra så mycket. Tur att han é så gammal som han e och ganska förstående. Nu längtar man ju tills det är dags ändå...
  • Laconian

oj vad mycket som händer kring er nu tjejer :/ hoppas att det lugnar ner sig, både psykiskt och fysiskt. Det är bara att lyssna på kroppenoch vila- är också hemma sista veckorna nu från jobbet. Mycket skönt kan jag säga =)

Kram på er!

• majsis08

igår hade mina underbara vänner babyshower för kommande bebis:)en rejäl överaskning och mycket fina grejer till bebis och så hade dom gjort en jättefin blöjtårta:) hoppas ni mår bra själv har jag mycket förvärkar !!

Svar på tråden - bf juli 2013 -