• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Soullight

Lillan82: oj men vad spännande! Hoppas du får vara hemma iaf en vecka till. Vila vila vila och njut och ät gott ;) kommer gå skitbra!

• Soullight

Min egen tapp hade minskat ca 1 cm på två veckor men inget som är oroande. Har fortfarande ca 3 cm kvar. Underbart väder så man försöker njuta så mycket det bara går nu. Svettigt som tusan och mina vader och fötter är så sjukt svullna på kvällarna. Puh ;)

• vinkel

Åka till Kolmården ca v 35, vad tror ni om det? Bra eller dålig idé? Det är ju rätt backigt.

• Lillan82
    Soullight skrev 2013-06-05 10:54:45 följande:
    Lillan82: oj men vad spännande! Hoppas du får vara hemma iaf en vecka till. Vila vila vila och njut och ät gott ;) kommer gå skitbra!

Ja verkligen spännande. som du skev så kan det ju hålla sig tills efter helgen. Mannen firar 35 år på lördag och det blir fest... gissa om jag kommer vara helt slut även om ja inte kommer göra så mycket.

Det kommer säkert gå jättebra, men konstigt nog mer nervös för förlossningen nu än när jag väntade sonen. ut kommer den ju på ett eller annat sätt iaf.  
  • faglin
    vinkel skrev 2013-06-05 12:46:57 följande:
    Åka till Kolmården ca v 35, vad tror ni om det? Bra eller dålig idé? Det är ju rätt backigt.

Mår du bra är det nog ingen fara! Jag är i vecka 36 och jobbar och flänger runt som vanligt. Lyfter 2 åriga sonen, släpar upp vagnen två trappor, åker ruchkana, bär hem mat, städar och allt sånt. :)
  • Musungen

Hur kommer det sig att alla vet mått på tappen? Har ni åkt in med värkar och fått det undersökt eller är det något rutin ni har förbi bor?

• Soullight

Musungen: nej det görs inte på rutin. I mitt fall så har jag försvagadlivmodertapp och har ett inopererat cerclage så därför kollas jag varannan vecka typ.

• Fåret Shaun

Min bebis väger troligen omkring 3kg, med tanke på att de varit längre än 50cm så något mer. Min bm sa till mig att om jag får mycket sammandragningar och värkar ska jag försöka röra mig för att sätta igång en förlossning. Fått läkartid för att prata om en igångsättning

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -