• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Musungen

När jag var på förlossningen låg jag med sånt där hjärtsak på mig.. Bebisens pendlade hej vilt mellan 119-199 de va precis så man ville enligt läkaren :)

• Fåret Shaun

Känns bra, vi åker till Riga idag. Jag kan oftast inte stödja på mitt vänstra ben pga foglossning. 

Det är fint att peka
  • onroadrocky

Igår rasade allt.. eller allt kommer ju lösa sig på ett eller annat sätt i slutet.
    Min sambo jobbar på ett byggföretag och blev igår uppsagd, trots att de lovat jobb hela året.
    I början av graviditeten hade vi båda fasta jobb och en god ekonomi. Nu blev han arbetslös tidigt i våras, fick stämpla 2 månader och fick sen jobb igen och som sagt, lovat året ut.

Så igår var det bara att börja planera om ALLT. Vi har bestämt att säga upp vår 3 rok, och byta till en billigare 2rok tills vidare. Vi vill att ekonomin ska gå ihop i första hand, att ha 3 rok känns bara lyxigt och onödigt första tiden med en bebis. Men att behöver packa ihop hela lägenheten och ha 3 månader uppsägning, och en bebis som kommer om 3 månader känns inte alls roligt och man vill bara ligga och gråta i fosterställning resten av den här graviditeten. Men vad gör man då? Allt måste ju gå ihop ekonomiskt för att det ska funka..

åååh, vi som skulle få hela lägenheten renoverad nu i Maj.. då får man bara lämna allt... :'(

• Fåret Shaun
    onroadrocky skrev 2013-05-09 14:28:03 följande:
    Igår rasade allt.. eller allt kommer ju lösa sig på ett eller annat sätt i slutet. Min sambo jobbar på ett byggföretag och blev igår uppsagd, trots att de lovat jobb hela året. I början av graviditeten hade vi båda fasta jobb och en god ekonomi. Nu blev han arbetslös tidigt i våras, fick stämpla 2 månader och fick sen jobb igen och som sagt, lovat året ut. Så igår var det bara att börja planera om ALLT. Vi har bestämt att säga upp vår 3 rok, och byta till en billigare 2rok tills vidare. Vi vill att ekonomin ska gå ihop i första hand, att ha 3 rok känns bara lyxigt och onödigt första tiden med en bebis. Men att behöver packa ihop hela lägenheten och ha 3 månader uppsägning, och en bebis som kommer om 3 månader känns inte alls roligt och man vill bara ligga och gråta i fosterställning resten av den här graviditeten. Men vad gör man då? Allt måste ju gå ihop ekonomiskt för att det ska funka.. åååh, vi som skulle få hela lägenheten renoverad nu i Maj.. då får man bara lämna allt... :'(

Jobbigt, vi fick besked strax efter vi visste att vi väntade smått om en uppsägning. Vi bodde innan i en fyra med uthyrningsdel, hyrde ut extra rummet och bodde själva med tre barn i tre rum och kök. Det går att tränga ihop sig länge. Annars kan ni kanske få till ekonomin i trean. Se jobb situationen som kortsiktig . Kan vara skönt att slippa flytta.
    Det är fint att peka
  • Tiger Af Lilja

Hej tittar in och kollar hur det går för er. :)
    Jag kanske är gravid på nytt, fast då med Bf i januari.
    Skulle bara titta in  Lycka till med era kommande bebisar :)

• vinkel
    Tiger Af Lilja skrev 2013-05-14 09:30:23 följande:
    Nämen grattis! Lycka till till dig/er också!
  • Lillasyster82
    Tiger Af Lilja skrev 2013-05-14 09:30:23 följande:

GRATTIS!

Tänkte faktiskt på dig idag och funderade på hur det gått för dig! Roligt att det ev är något på gång igen. Håller tummarna för dig! 
Svar på tråden - bf juli 2013 -