• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • hejlinda
    Ni vet känslan man får i magmusklerna efter alldeles för många situps? Så har min mage känt sig idag. Vad kan det vara? 36+4 idag. 
  • Benjimom
    hejlinda skrev 2013-06-22 19:13:31 följande:
    Ni vet känslan man får i magmusklerna efter alldeles för många situps? Så har min mage känt sig idag. Vad kan det vara? 36+4 idag. 
    Jag brukar kunna få så av att ha flera sammandragningar på raken. Typ som "träningsvärk" =)

Men ibland även när jag är ute och går speciellt om jag bär sonen eller kassar från affären. Har fått höra att den känslan kan uppstå lite av foglossning när man har det fram så om du är öm typ över blygbenet kan det vara pga foglossning som det känns i magslutet. 
  • hejlinda

Det är liksom högst upp på magen det sitter. Har knappt någon känsel där nu heller.. Fattar ingenting. Hoppas på att det är bebis som börjar bli redo att komma ut. Orkar inte mera nu. Haha

• xandrizzz
    KramKalas skrev 2013-06-20 12:50:31 följande:
    I natt kom vår lilla gosse till världen i v 38+1. 1timme 50min tog förlossningen pch startade med vattenavgång. Vaknade av det hemma i sängen, att vattnet gick alltså 3385g o 50,5cm
    Stort Grattis!
  • Benjimom
    hejlinda skrev 2013-06-22 23:50:14 följande:
    Det är liksom högst upp på magen det sitter. Har knappt någon känsel där nu heller.. Fattar ingenting. Hoppas på att det är bebis som börjar bli redo att komma ut. Orkar inte mera nu. Haha
    Det är inte så att din lilla bebis ligger och trycker mycket där vid? För de kan ibland göra lite smått ont speciellt om man kommer emot magen där den ligger och trycker.
  • Benjimom
    Förra graviditeten hade jag jätte kraftiga smärtsamma förverkar till och från under flera veckor innan sonen kom ut. Hade så mycket att dom runt om kring trodde jag skulle föda. Men denna gången har jag inte haft några smärtsamma förverkar alls knappt. Bara lite nån natt men annars har det bara varit smärtfria sammandragningar. För nu är jag så inställd på att man "måste" ha dom där smärtsamma förvärkarna att det känns som att ungen kommer bli jätte sen eftersom dom inte börjat komma än.

Så jag undrar lite om det finns någon här som har mer än ett barn och haft kraftiga smärtsamma förverkar med ena som vet nåt om hur det blev med andra? 
  • Laconian

Benjimon:   Jag har exakt samma upplevelse. Förra gången hade jag ont i mer än 1 vecka innan jag öppnat mig ens 4 cm, tunga värkar att andas igenom. Fick sovdoser två gånger innan jag till slut blev inlagd och igångsatt i v. 40+5 

Denna gång har jag inte heller känt något nämnvärt ont, ömmar o bränner i ryggen vissa nätter, andra inget alls och några mensvärkssmärtor som dyker upp. Har BF idag och lugnt som gatan =)

Så jag undrar också om det är någon som haft lika som oss och att det ändå startat utan de där onda långdragna innan?

• Lillan82
    Laconian skrev 2013-06-23 15:18:01 följande:
    Benjimon:   Jag har exakt samma upplevelse. Förra gången hade jag ont i mer än 1 vecka innan jag öppnat mig ens 4 cm, tunga värkar att andas igenom. Fick sovdoser två gånger innan jag till slut blev inlagd och igångsatt i v. 40+5 

Denna gång har jag inte heller känt något nämnvärt ont, ömmar o bränner i ryggen vissa nätter, andra inget alls och några mensvärkssmärtor som dyker upp. Har BF idag och lugnt som gatan =)

Så jag undrar också om det är någon som haft lika som oss och att det ändå startat utan de där onda långdragna innan?
    När jag väntade sonen för  5 år sen hade jag en toppen graviditet. Inga krämpor, trötthet eller nått alls.  Jag bara vaknade helt plötsligt en morgon av att vattnet gick och hade inte haft någon känning under varken dagen före eller på natten. hux flux satte det fart i v 36+5.... sen tog det tyvärr 22 tim innan han tittade ut.
    så ja det kan vara helt lugnt och nästa stund e det dags. =)
    Är i v 37+3 idag och hoppas på att det startar snart.. börjar bli jobbigt.   
  • faglin

Med sonen som nu är två år hade jag som max lite mensvärksliknande i ryggen och sen i vecka 40+2 gick vattnet och 26 h senare var han ute. Nu är jag i vecka 38+6 och har som förra gången bara haft lite i ryggen och inget mer.

Svar på tråden - bf juli 2013 -