• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Benjimom

Är det bara jag som inte känner mig alls redo än för bebisens ankomst?
    Läser om hur ni packat bb-väskan och gör allt möjligt små plock inför bebisen.
    Och själv känner jag mig stressad när vi inte ens har en säng på plats än.
    Ingen väska packad, inga nappar köpta, inget lakan eller så till vagnen inköpt.
    Först idag jag färdigställde en låda till alla små bebiskläder i byrån.
    Så är det bara jag som inte är redo än? 
    Dessutom känner jag att hela lägenheten måste storstädas ordentligt innan så vi slipper ha de när vi kommer hem från bb, stressen stiger.

• vinkel

Jag är inte redo :) Mkt saker finns (ej vagn eller skötbord, men de är p åsävg), men känner mig inte redo ändå :)
    Ingen väska packad. Kokade nappar häromdagen :)

• KramKalas

Jag har skötbordet att hämta hem ännu.. O vagnen vi beställt kommer förhoppningsvis i morron.. O bebis kom som sagt igår

• KramKalas
    Brumma skrev 2013-06-20 16:46:29 följande:
    Grattis kramkalas!

Visst är du först?

Jag vet inte.. Men gissar de
  • hejlinda

Det enda jag behöver göra är att köpa blöjor och tvättlappar samt packa väskan. Känner mig jättestressad att jag inte ska hinna.. Haha.

• faglin
    Det finns ingen gud. Just idag av alla dagar (höggravid och dessutom världens foglossning som startade igår kväll och ensam hemma med ungen) så är det klart att Ludde spyr också! Mitt i nattningen. SÅ nu ber jag till högre makter (nåt bör ju finnas) att det INTE är magsjuka utan att han satte välling i halsen (vilket han gjorde innan) och att det blev så bara för att han låg på rygg osv. Annars börjar jag fan gråta.

Allt nerspytt är för säkerhetsskull i tvättmaskinen på 60 grader (utom nallen och en kudde som K får ta hand om), ungen är avtorkad med tvål och vatten och har ny pyjamas, dubbla lakan i hans säng ifall det kommer mer, en spyhink på en stol bredvid sängen med tydliga instruktioner att han ska kräkas där i om han hinner (han har tränat genom att låtsaskräkas i den ett antal gånger), har tvättat o desinficerat ytor jag rört i (K får ta klorin på när han kommer hem..vågar ej eftersom jag är gravid). Ja typ så. Och jag tror att han sover nu.
  • Brumma

LindaLo - ja, vädret gör ju sitt till :)
    För gott är det!!

Benjimom - nej, är inte redo än..
    Min man ska tydligen bygga en spjälsäng... Den gamla är isärskruvad (den var lite trasig så vi fick skruva ihop med vanlig skruv)..
    Eftersom han SKA göra en lär han inte vilja skruva ihop den gamla..
    BB väskan är inte packad, men en lista på vad som ska vara med finns i.
    Nappar köpta men inte kokade.
    Måste köpa hem megabindor för avslaget.. (tips är att, om det finns, nalla de gigantiska bindorna som finns på sjukhuset - de behövs).
    Vagnen vill jag tvätta av o tvätta tyget på..
    Tänkte ju sy ett par filtar oxå..
    OCH - sist men inte minst - städa huset...
    Dels är det skönt att komma hem till, dels kommer det massa gäster o hälsar på - plus att BVC sköterskan brukar titta in första veckan hemma....
    Vill INTE att hon kommer i kaoset som är nu...

• faglin

Det blev visst fel.. Orkar ej skriva om så sätter in bilden ist. (Lina är alltså jag)

• Fåret Shaun
    Benjimom skrev 2013-06-20 19:36:25 följande:
    Är det bara jag som inte känner mig alls redo än för bebisens ankomst? Läser om hur ni packat bb-väskan och gör allt möjligt små plock inför bebisen. Och själv känner jag mig stressad när vi inte ens har en säng på plats än. Ingen väska packad, inga nappar köpta, inget lakan eller så till vagnen inköpt. Först idag jag färdigställde en låda till alla små bebiskläder i byrån. Så är det bara jag som inte är redo än?  Dessutom känner jag att hela lägenheten måste storstädas ordentligt innan så vi slipper ha de när vi kommer hem från bb, stressen stiger.  

Min man städar hysteriskt, men fixar inte det jag vill. Bb-väskan, yngste sonen har lagt ner lite kläder till bebisen i en påse.... Själv har jag panik att jag inte hittar min trikåsjal, bästa sättet att hålla äckliga fingrar från bebisen.(rökare som inte tvättar sig efter de rökt). Bokat dop, bokat mamma, hoppas på att få ett datum för igångsättning på måndag. Allt är inte klart, men det löser sig.
    Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -