• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • faglin

Jag är inte heller klar! Lägenheten behöver städas, har bara påbörjat det. Bebisens kläder är visserligen tvättade och packade i bb-väskan men det är typ det. Måste alltså packa klart bb-väskan, koka nappar, leta fram lakan och kisskydd till sängen och vagnen och bädda dom. Ja en hel del kvar alltså. Städningen känns mest akut och bb väskan förstås. Allt annat hinner man ju sen i värsta fall.

• Brumma

Faglin - apropå kisskydd...
    Är de till barnsängen eller till dig?
    För de är bra att ha om vattnet går när man sover..
    Om vattnen INTE går, utan man får åka in innan vattenavgång är de bra att ha o sitta på i bilen..
    Det är ganska mkt vatten o som fåret Shaun beskriver lukten - inget man vill att sätena på bilen ska lukta ;)
    Så bädda inte barnsängen med det än, utan använd det själv :)

• faglin
    Brumma skrev 2013-06-21 00:39:09 följande:
    Faglin - apropå kisskydd...
    Är de till barnsängen eller till dig?
    För de är bra att ha om vattnet går när man sover..
    Om vattnen INTE går, utan man får åka in innan vattenavgång är de bra att ha o sitta på i bilen..
    Det är ganska mkt vatten o som fåret Shaun beskriver lukten - inget man vill att sätena på bilen ska lukta ;)
    Så bädda inte barnsängen med det än, utan använd det själv :)
    Vattnet gick faktiskt förra gången jag var gravid. Hela sängen blöt. :) Så joo jag har tänkt att jag ska lägga sånt under mig. Ännu en sak att göra! Har dock mindre sådana med till vagn och bebissäng. :)
  • Brumma

Bra :)
    Jag köpte förresten kisskydd på Ellos, de täcker hela sängen men går självklart att klippa till mindre bitar.
    Iallafall - har grymt svårt att sova på de vanliga plastade frottelakanen då de inte andas alls o det blir såååå varmt...
    De jag köpte nu är tunna, mjukare o inga problem med att de blir varma o svettiga när de ligger under lakanet :)
    Bara ett tips ;)

• Fåret Shaun

Efter denna amning blir det troligen helt nya sängar till mig och maken. Orkar inte bry mig om läckande bröst och ev att vattnet går i sängen

Det är fint att peka
  • Benjimom

De kändes väldigt skönt att höra att man inte är ensam om att ha massa kvar att göra faktiskt =) 
    Har dessutom fått ett litet problem så kommer inte ha något skötbord förrns nån vecka efter bebisen kommit men man får väl byta på en handduk så länge.  
    Känns som att listan med saker är för lång för tiden som är kvar.

• KramKalas

mitt vatten gick i sängen i torsdags :) dock var de mer rinnande varaiant än störtflod som tur var och madrasskyddet sög upp de... Vattnet har gått vid båda mina förlossningar och båda gånger har jag använt blöjor när jag åkt till förlossningen.. alltså barnblöjor och de har funkat fint.. inga våta kläder eller bilar. Men då inte minsta storleken på blöja utan nu tog jag stora sonens strl6 som råkade finnas kvar då han blev blöjfri för ett tag sen.

Ett tips, packa inte för sommriga kläder till bebisen, småttingar har svårt att hålla värmen och en mysig filt är guld värd.    

• Angelica

Här städas det och ska möbleras om. Innan det är dags. Sorterar flyttlådor som jag skulle gjort för 3 år sen. Mycket på en gång.

• faglin
    Angelica skrev 2013-06-22 10:58:08 följande:
    Här städas det och ska möbleras om. Innan det är dags. Sorterar flyttlådor som jag skulle gjort för 3 år sen. Mycket på en gång.

När är det dags? Jag har 15 dagar kvar så det närmar sig! Håller också på och fixar. Måste packa bb väskan också.
  • Laconian

1 dag kvar till BF för min del. Har köpt hem blöjor i minsta storlekar och det var nog det sista på listan av inköp så nu är allt klart =)

Bra tips där Kramkalas med blöjor under sig själv om vattnet går, får ta sonens största storlek och sitta på i bilen om vattnet går denna gång...och STORT grattis till ditt andra underverk!!!

Däremot skulle jag velat byta rum här hemma och möblerat om också som dig Angelica =)  men vet inte om det är värt att börja lyfta sängar och dra kablar så huxflux ska man in på förlossning och inget är i ordning så jag får vackert vänta. suck..

Glad midsommar på er!

Svar på tråden - bf juli 2013 -