• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • faglin
    faglin skrev 2013-06-23 21:06:13 följande:
    Med sonen som nu är två år hade jag som max lite mensvärksliknande i ryggen och sen i vecka 40+2 gick vattnet och 26 h senare var han ute. Nu är jag i vecka 38+6 och har som förra gången bara haft lite i ryggen och inget mer.

Önsketänkande. Är i vecka 37+6. ;)
  • majsis08

nu måste jag klaga lite... fy fan va less jag är på att va gravid nu:( jag e konstant sur just nu !!

• Soullight

Har inte haft ont eller långdraget innan med tidigare två barnen. Iaf inte mer krämpor än vanliga sammandragningar osv. Med första gick vattnet på kvällen efter ett tryck neråt i baken ca 3 timmar innan dess. 12 Tim senare var sonen född.
    Med andra så kom värkarna helt plötsligt pang bom och 50 min senare är dottern född. Vattnet gick i krystvärkarna. Spännande att se hur nr 3 blir ;)

Är oxå sjukt irriterad. Sjukt trött och sjukt less på att vara gravid nu. Men är ju "bara" 36+0 på tisdag.. Suck. Svullen och ser ut som faaaan och har ont i ljumskar, fogar och div andra mysiga ställen ;)

• faglin
    majsis08 skrev 2013-06-23 21:25:35 följande:
    nu måste jag klaga lite... fy fan va less jag är på att va gravid nu:( jag e konstant sur just nu !!

Vilken vecka är du i?
  • majsis08

går in i vecka 37 imorgon (36+0) och är redan less;P men de beror nog mkt på mitt humör just nu !! men mitt första barn kom i vecka 36+4 så jag hoppas att bebis vill ut lite tidigare:P

• Fåret Shaun

Med de två första gick vattnet utan förvarning, med tredje fick de ge värkstimulerandedropp och när jag var öppen fyra cm tog de hål på hinnorna. Står notiser på tre ställen i journalen att jag hade vattenavgång. Med andra fick jag panik när jag inte öppnade mig mer än 4cm och efter fjärde timmen bara öppen 4cm började jag krysta och trycka ut ungen, 30 min var han ute. Personalen fick lite panik och var inte beredda att han skulle komma. Skiftbyte och narkosläkare med kandidat i rummet och två BM med varsin praktikant, två uskor. Bedövningen satt snett, därav narkosläkaren med bihang. Lite väl mycket kaos då de enda som fick lämna rummet var narkosläkaren

Det är fint att peka
  • Lillan82
    majsis08 skrev 2013-06-23 21:25:35 följande:

Jag känner igen mig. Ständigt vrång och till och med otrevlig mot mannen...Han börjar också bli less på graviditeten nu och jag förstår honom när han har en surkärring till fru.  Skrikandes
    Tiden blir också längre nu bara för sonen föddes  i v. 36+6 och jag är inne på V 37+4 nu.... 
  • vinkel

Jag är ju "bara" i 34+2, men jag är verkligen inte redo :) Vagnen är försenad och det stressar mig dock! Får inte ordning på försäkringskassan och min ersättning för föräldrapenningen.
    Håller dock tummarna för er att era bebisar kommer snart :)

• Soullight

Orka med f-kassan gaaahh. Alltid är det ngt strul med dem. Ofta så behöver de papper efter papper trots att det redan är inskickat, typ. Håll ut Vinkel! :)

• vinkel
    Soullight skrev 2013-06-24 11:15:41 följande:
    Orka med f-kassan gaaahh. Alltid är det ngt strul med dem. Ofta så behöver de papper efter papper trots att det redan är inskickat, typ. Håll ut Vinkel! :)
    Tack! :)
Svar på tråden - bf juli 2013 -