• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Lillasyster82
    Lillan82 skrev 2013-06-26 13:28:07 följande:
    sitter just nu med värkar som hållt på sen 03 inatt... ca 5-8 min mellan och gör riktigt ont.  De har ev intagningsstopp i helsingborg så ev får ja åka till halmstad ist.... Svårt att tro att bebis kan komma idag . V 37+6 så det gör ju absolut inget. 
    Svårt att veta när man ska åka bara. Sonen e hämtad så det  är bara att  sticka. GladFörvånad
    Lycka till!  
  • Brumma

Lillan82 - lycka till.
    Värkarbetet känns skitjobbigt när det är sådär långdraget - men oh vad det är värt det :)

• faglin

Lillan82: Lycka till!

Precis varit på mvc. Vecka 38+2 idag och allt såg bra ut. Som alltid så vägde hon mig och jag har inte gått upp nåt alls. Som vanligt. 3-4 kg totalt fortfarande då! Och ändå tror hon bebisen kommer väga strax under 4 kg. Längre ner tycker hon att han är också. Varit fixerad i flera veckor men nu längre ner också. Måste ju va ett gott tecken? Hon har i princip lovat att dom sätter igång mig strax efter bf om han inte kommit eftersom jag är nojjig över att gå över tiden. Rädd att han blir för stor och inte får tillräckligt med näring. Så det känns mycket bra! :)

• Laconian

Varit hos barnmorskan nu. Är på vecka 40+ 3 och har öppnat mig 2 cm i alla fall. Bebis är fixerad och barnmorskan chansade att det startar ikväll eller imorgon för min del då allt var moget och glatt.. Tjollahopp!

Faglin: jättefin mage. 4 kilo? Här har man laddat på sig med plus 14 kilo hittills :P Vad olika det kan vara, men på dig syns det ju bara på magen också =)

Lillan82: Duscha varmt och håll ut tills du känner att du inte vill chansa mera. Bra att ni ordnat med barnvakt så du kan koncentrera dig på värkarna. =) Lycka till om det hinner hända något inatt!

• faglin
    Laconian skrev 2013-06-26 17:23:18 följande:
    Varit hos barnmorskan nu. Är på vecka 40+ 3 och har öppnat mig 2 cm i alla fall. Bebis är fixerad och barnmorskan chansade att det startar ikväll eller imorgon för min del då allt var moget och glatt.. Tjollahopp!

Faglin: jättefin mage. 4 kilo? Här har man laddat på sig med plus 14 kilo hittills :P Vad olika det kan vara, men på dig syns det ju bara på magen också =)

Lillan82: Duscha varmt och håll ut tills du känner att du inte vill chansa mera. Bra att ni ordnat med barnvakt så du kan koncentrera dig på värkarna. =) Lycka till om det hinner hända något inatt!
    Jo bara 4 kg totalt och det gick jag typ upp de första 3 månaderna. Med sonen gick jag upp 20 kg. Konstigt att det kan variera så mycket! Men skönt att slippa ha massa kg att gå ner denna gång. Även om man såklart behöver träna efter. :)

Spännande att det kanske startar snart! :)
  • Benjimom

Lycka till Lillan82 =)

Här känns det allmänt jobbigt och förvirrat just nu =/ Har sen nån dag tillbaka haft jätte vattniga flytningar så jag börja fundera på om jag sipprar fostervatten då jag måste byta trosskydd flera ggr om dagen för det blir blött och det har ingen färg.
    Men sen idag kom det dessutom något grönt och lite gulaktigt slemmigt i trosskyddet så nu funderar jag på om det va en del av slemproppen som kom.
    Men då är frågan kan man sippra vatten även om inte hela slemproppen gått?
    Och borde man kolla upp det eller bara avvakta, känner ju sig så löjlig när man går runt och undrar varför man blir blöt i trosan haha  

• Fåret Shaun
    Benjimom skrev 2013-06-26 20:54:52 följande:
    Lycka till Lillan82 =) Här känns det allmänt jobbigt och förvirrat just nu =/ Har sen nån dag tillbaka haft jätte vattniga flytningar så jag börja fundera på om jag sipprar fostervatten då jag måste byta trosskydd flera ggr om dagen för det blir blött och det har ingen färg. Men sen idag kom det dessutom något grönt och lite gulaktigt slemmigt i trosskyddet så nu funderar jag på om det va en del av slemproppen som kom. Men då är frågan kan man sippra vatten även om inte hela slemproppen gått? Och borde man kolla upp det eller bara avvakta, känner ju sig så löjlig när man går runt och undrar varför man blir blöt i trosan haha  

Ring förlossningen och fråga om du bör åka in och kolla upp det
    Det är fint att peka
  • Musungen

Fåret hoppas ditt vändningsförsök går bättre än mitt! Fick ett planerat snitt jag! Envis liten rackare :)

• Snäcki

Hej alla jag har inte skrivit här innan. Hoppas ni alla mår bra. Är nyfiken om här finns någon från Halmstad som har bf i juli?

Svar på tråden - bf juli 2013 -