• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Benjimom
    LindaLo skrev 2013-07-18 09:33:00 följande:
    Här händer det grejer,, vaknade i natt vid 1.30 med värk, de höll i sig i 40sek - en och en halv minut ungefär. De kom med ca 10 min mellanrum. Vid 4.00 tog jag en alvedon "värkarna" kom då lika ofta men höll inte i sig lika länge ca 20-40 sek. Jag läser lite här och där att när de "riktiga" värkarna sätter igång så VET man men jag blir ändå osäker. Har känt värkar ett tag nu men i måndags ändrade de karaktär och blev mer tydliga med början och slut och i natt så ökade de i smärtstyrka. Vad tror ni? Är det fortfarande förvärkar eller är det "riktiga" värkar?? Är 10 dagar över nu.
    Har du testat att ta en varmdusch/bad? dom brukar ju säga att om värkarna släpper då så är det förvärkar annars är det riktiga =) Hoppas det kommer en liten bebis snart =) 

Här har man fruktansvärt ont, känns som någon tagit en hammare och slagit söner mitt blygben, hade dessutom värk inatt igen i både rygg, mage och underliv. Dessutom strålar smärtan jag känner konstant ut i ljumskarna så jag kan knappt resa och sätta mig. Och det blandat med att man lyckats bli dålig magen är ingen rolig kombo.
    Hoppas innerligt att det är något på g så jag inte behöver gå så länge till. BF på söndag.. 
  • LindaLo

Har duschat nu, visst lindrar det men nu är värkarna tillbax. Hoppas att det är dax nu!!!! Hoppas det är dax för dig oxå benjimom och tack för tipset.

• Benjimom
    LindaLo skrev 2013-07-18 11:25:53 följande:
    Har duschat nu, visst lindrar det men nu är värkarna tillbax. Hoppas att det är dax nu!!!! Hoppas det är dax för dig oxå benjimom och tack för tipset.
    Om det bara lindrade så låter det ju faktiskt som att det verkligen är på gång =) Håller tummarna för att det blir att åka in idag för dig =) 
    Tack hoppas de =) 
  • Soullight

Hoppas på många bebisar detta dygnet :)
    Hejja hejja er!!

Ska efter ett samtal med koordination in på FL om ca två timmar för koll av tappen mm. Förhoppningsvis kan de hjälpa till med ngt så det kickar igång på riktigt.

• Benjimom

Haft förvärkar hela natten så jag har sovit oroligt, och nu för lite mer än en halvtimme sen när man va och kissa kom det rosa på pappret, satt ett tag och fundera på om det är en teckenblödning eller fostervatten. Kom fram till att jag antagligen börjat sippra fostervatten.
    Förra gången gick det som en flod så va lite lättare att förstå.
    Men nu är en binda på och jag är alldeles för uppspelt för att kunna lägga mig igen även om jag vet att sippra vatten kan man göra en längre stund om man har otur. 

• Brumma

Nu är vår kotte här :)
    Vattnet gick redan natten till tisdag, och värkarna började natten till torsdag.
    Med första barnet gick jag hemma i två o ett halvt dygn med förvärkar så jag räknade med lång tid - men hann knappt in till förlossningen denna gång...
    Huvudet var redan "i gången" när jag kom fram eftersom krystvärkarna satte igång hemma - o vi har en timme till sjukhuset..
    Väl framme tog det ca tjugo minuter innan liten var ute :)
    En liten kille på 3700g o 50cm :)

• faglin
    Carror skrev 2013-07-16 21:16:47 följande:
    Dom tog hål på hinnorna 15.30 och ca 18.50 kom lilla Emilia 4,1kg 49cm
    grattis!!
  • faglin
    Brumma skrev 2013-07-19 07:04:44 följande:
    Nu är vår kotte här :)
    Vattnet gick redan natten till tisdag, och värkarna började natten till torsdag.
    Med första barnet gick jag hemma i två o ett halvt dygn med förvärkar så jag räknade med lång tid - men hann knappt in till förlossningen denna gång...
    Huvudet var redan "i gången" när jag kom fram eftersom krystvärkarna satte igång hemma - o vi har en timme till sjukhuset..
    Väl framme tog det ca tjugo minuter innan liten var ute :)
    En liten kille på 3700g o 50cm :)
    grattis! och vilken tur att ni hann fram!
  • Soullight

Grattis till bebisar!!

Min lille pojke tittade ut i natt kl 01.49. Var 50 cm lång och vägde 3356 g. :) är lycklig!!

Svar på tråden - bf juli 2013 -