LindaLo skrev 2013-07-18 09:33:00 följande:
Här händer det grejer,, vaknade i natt vid 1.30 med värk, de höll i sig i 40sek - en och en halv minut ungefär. De kom med ca 10 min mellanrum. Vid 4.00 tog jag en alvedon "värkarna" kom då lika ofta men höll inte i sig lika länge ca 20-40 sek. Jag läser lite här och där att när de "riktiga" värkarna sätter igång så VET man men jag blir ändå osäker. Har känt värkar ett tag nu men i måndags ändrade de karaktär och blev mer tydliga med början och slut och i natt så ökade de i smärtstyrka. Vad tror ni? Är det fortfarande förvärkar eller är det "riktiga" värkar?? Är 10 dagar över nu.
Har du testat att ta en varmdusch/bad? dom brukar ju säga att om värkarna släpper då så är det förvärkar annars är det riktiga =) Hoppas det kommer en liten bebis snart =)
Här har man fruktansvärt ont, känns som någon tagit en hammare och slagit söner mitt blygben, hade dessutom värk inatt igen i både rygg, mage och underliv. Dessutom strålar smärtan jag känner konstant ut i ljumskarna så jag kan knappt resa och sätta mig. Och det blandat med att man lyckats bli dålig magen är ingen rolig kombo.
Hoppas innerligt att det är något på g så jag inte behöver gå så länge till. BF på söndag..