• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Carror

Dom tog hål på hinnorna 15.30 och ca 18.50 kom lilla Emilia 4,1kg 49cm

• Benjimom
    Carror skrev 2013-07-16 21:16:47 följande:
    Dom tog hål på hinnorna 15.30 och ca 18.50 kom lilla Emilia 4,1kg 49cm
    Grattis =)
  • Angelica

Undrar när det är dags för mig. Trodde det var på g igår då jag vaknade fem på morgonen med världens värkar. Höll i sig hela dagen för att sluta tvärt. Vågar man ringa förlossningen och besvära dom med konstiga frågor? De tänker nog att man är hispig.

• vinkel
    Angelica skrev 2013-07-17 08:42:04 följande:
    Undrar när det är dags för mig. Trodde det var på g igår då jag vaknade fem på morgonen med världens värkar. Höll i sig hela dagen för att sluta tvärt. Vågar man ringa förlossningen och besvära dom med konstiga frågor? De tänker nog att man är hispig.
    Ring!
    De har garanterat fått konstigare frågor än din :)
  • isolde 79

Grattis Carror! Var hos bm idag, allt såg fint ut. Nu är det bara ett planerat bm-besök kvar innan BF ;) Om nio dagar, och tycker också det är segt o vänta, samtidigt som det är lite skönt att vara inne i magbubblan! Kommer o sakna min mage!

• Benjimom

Jag började nästan tro att det va på g igår kväll, fick så fruktansvärt ont vid blygbenet och ner i ljumskarna samt bak i ländryggen. Kändes jätte obehagligt och smärtsamt i underlivet och hade ganska kraftiga värkar. Tog pamol och har sovit lite till och från under natten. Nu är värkarna borta men smärtan vid blygbenet, ner mot ljumskarna och i ryggen sitter kvar :c

• LindaLo

Här händer det grejer,, vaknade i natt vid 1.30 med värk, de höll i sig i 40sek - en och en halv minut ungefär. De kom med ca 10 min mellanrum. Vid 4.00 tog jag en alvedon "värkarna" kom då lika ofta men höll inte i sig lika länge ca 20-40 sek. Jag läser lite här och där att när de "riktiga" värkarna sätter igång så VET man men jag blir ändå osäker. Har känt värkar ett tag nu men i måndags ändrade de karaktär och blev mer tydliga med början och slut och i natt så ökade de i smärtstyrka. Vad tror ni? Är det fortfarande förvärkar eller är det "riktiga" värkar?? Är 10 dagar över nu.

Svar på tråden - bf juli 2013 -