• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Angelica

Det är nog inte så länge till. Har börjat äta konstant. Kroppen verkar vilja ladda upp sig.

• Carror

Öppen 3cm!:) om de inte hunnit starta tills imorgon så tar dom hål på hinnorna kl:8.30 nu har vi snart våran bebis:)

• Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-15 09:58:39 följande:
    Det är nog inte så länge till. Har börjat äta konstant. Kroppen verkar vilja ladda upp sig.
    Håller tummarna för att det närmar sig då =)
    Carror skrev 2013-07-15 17:07:02 följande:
    Öppen 3cm!:) om de inte hunnit starta tills imorgon så tar dom hål på hinnorna kl:8.30 nu har vi snart våran bebis:)
    Oh va roligt, grattis och lycka till=) 

• Soullight

Spännande aktivitet på G här inne nu! Hoppas att många bebbos kläcks i veckan :)
    Imorgon kl 13 får jag förhoppningsvis en hinnsvepning gjord och vi håller tummarna för att den gör sitt! :)

• Benjimom
    Soullight skrev 2013-07-15 19:28:14 följande:
    Spännande aktivitet på G här inne nu! Hoppas att många bebbos kläcks i veckan :)
    Imorgon kl 13 får jag förhoppningsvis en hinnsvepning gjord och vi håller tummarna för att den gör sitt! :)
    Spännande, hoppas de sätter fart på allt. Hur långt gången är du? =) 

Jag har fått massa konstiga känningar i underlivet under eftermiddagen, känns riktigt obehagligt, nästan som att nån är där nere och rotar runt lite. Känner inte igen känslan från förra graviditeten :s 
  • Fåret Shaun
    vinkel skrev 2013-07-11 19:29:57 följande:
    Vad har ni för skötväskor?

Hittade ingen jag verkligen ville ha utan har min Po.P skötväskan som jag köpte 2006, välanvänd. Hinnsvepning här gör läkare på bedömning, även om man är rädd är det dit man kommer för att få veta vad de tycker. I fredags började vågen visa plus för Estrid och själv har jag 4 kg kvar till startvikten. Järndropp verkar ha tagit bra och jag mår mycket bättre. Tips, pumpa ut mjölk under dagen och ge extra innan natten, finns ingen mjölk ta ersättning. Att få sova lite mer är guld värt
    Det är fint att peka
  • Suss83

Grattis alla som fått bebis... För mig som har BF i slutet av juli känns det fortfarande som vanligt... Har inte haft några känningar/förvärkar eller sammandragningar, funderar nästan på om den kanske inte vill ut lilla grynet....
    Men sparkar gör den som bara den så jag har det ganska mysigt ändå!

• LindaLo

Varit hos bm idag, hon var väl inte helt nöjd. Blodtrycket var inte det optimala och vita i urinet men i övrigt mår jag bra så inget tyder på havandeskapsförgiftning men blev ordinerad vila iaf, inte mig emot. Fick även tid för igångsättning, 42+0 idag. Hoppas att lillen väljer att komma ut av sig själv dock. Skönt ändå att det verkligen är slutspurten nu.

• Soullight

Hinnsvepningen avklarad och jag var öppen 4 cm med buktande hinna. Det blödde lite efteråt och jag fick kraftiga sammandragningar som kom tätt men sen lugnade det sig igen och här ligger jag hemma i sängen o bara väntar på att ngt ska göra ont :/. Segt som sirap!!!

• faglin
    Soullight skrev 2013-07-16 19:27:19 följande:
    Hinnsvepningen avklarad och jag var öppen 4 cm med buktande hinna. Det blödde lite efteråt och jag fick kraftiga sammandragningar som kom tätt men sen lugnade det sig igen och här ligger jag hemma i sängen o bara väntar på att ngt ska göra ont :/. Segt som sirap!!!

Vad segt!! Min bm försökte göra hinnsvepning på mig men det gick inte sa hon eftersom tappen var kvar och det var stängt. Men fick värkar en halvtimme efter att jag gått därifrån och de blev värre och värre och ett dygn senare hade sonen kommit! :) Han kom två dagar efter bf. Håller tummarna att det funkar!!
Svar på tråden - bf juli 2013 -