• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Spellis

I går på bf+1 så kom våran lilla tös till världen. Hon vägde 3645g och var 49 cm lång och helt underbar :)

• Brumma

Grattis Spellis!!
    Åh, vad jag längtar nu!!!!

Insåg att min son är född på BF +11!!!
    Så jag lär väl gå ett tag till...

• Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-13 15:00:53 följande:
    Nu är man orolig att när det är dags kanske man får åka långt då det är fullt överallt i Skåne. Bor ca 2 mil från Kristianstad och kanske får åka 10-14 mil för att föda för att det inte finns plats. Kommer ju inte hinna fram då. Med mina kraftiga förvärkar så kan bebben komma när som.
    Nej usch va jobbigt för dig, inte kul med en sån orosfaktor. Hoppas det lugnat sig när den lille bestämmer sig för att komma =)
  • Spellis

Tack alla :) Hur länge det än känns så har alla snart fått sina bebisar. Lycka till nu och kämpa på :)

• Carror

Håller tummarna för att dom sätter igång mig imorgon efter kontrollen!
    Står inte ut me mina revben nu, kan inte sova alls.. gör sååå ont 

• Benjimom

Hur brukar era besök hos bm se ut?
    För jag tycker jag fått väldigt lite kollat mot vad jag fick förra gången.
    Har tex haft ett stigande blodsocker värde och ett sjunkande järnvärde men trots detta har ingen tagit ett blodprov på mig sen 3/5. Och detta trots att jag påpekat att jag inte mår bra, tex att jag är extremt trött m.m. 
    Tänkte bara höra om de e vanligt att de struntar i att kolla såna saker under så lång tid. Ska till bm 23/7 igen och då har det gått 2 månader och 20 dagar sen senaste blod prov. 

• Carror
    Benjimom skrev 2013-07-14 13:55:38 följande:
    Hur brukar era besök hos bm se ut?
    För jag tycker jag fått väldigt lite kollat mot vad jag fick förra gången.
    Har tex haft ett stigande blodsocker värde och ett sjunkande järnvärde men trots detta har ingen tagit ett blodprov på mig sen 3/5. Och detta trots att jag påpekat att jag inte mår bra, tex att jag är extremt trött m.m. 
    Tänkte bara höra om de e vanligt att de struntar i att kolla såna saker under så lång tid. Ska till bm 23/7 igen och då har det gått 2 månader och 20 dagar sen senaste blod prov. 
    Oj. Mig tog dom blodprov varje/varannan gång till v40 och mina värden har legat normalt hela tiden.
    Men be bm kolla iaf de kan hon ju inte neka till  
  • vinkel

Både blodsocker och hb kan ju tas kapillärt så det tycker jag inte de ska kunna neka dig!

• Benjimom
    Carror skrev 2013-07-14 14:01:42 följande:
    Oj. Mig tog dom blodprov varje/varannan gång till v40 och mina värden har legat normalt hela tiden.
    Men be bm kolla iaf de kan hon ju inte neka till  
    Hon nekade mig det när jag va där i torsdags, försökte förklara att jag va rädd att min järnbrist blivit värre eftersom jag är så trött, men hon verkade inte lyssna. Försökte ju även få min tapp kollad då jag är rädd för snabb förlossning och därför vill veta lite hur den utvecklas. Men hon vägrade att ens lyssna. 

Får väl försöka be om blodprov nästa gång, men ja då har jag dessutom redan gått över 2 dagar så. Känner mig bara så förvirrad. Minns att dom kollade allt varje gång förra gången jag va gravid och nu kollas knappt något.

Min fina lapp man får från bm att fylla i varje besök har mest massa tomma rutor över allt... 
Svar på tråden - bf juli 2013 -