• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Benjimom

Grattis Vinkel =)

Hur många är de kvar i tråden nu som ännu inte fått sina små? 

• Angelica

Här verkar det vara på gång. Blöder lite lätt och kraftiga värkar var 12-15 min. Ringt till förlossningen men de ville inte ha mig där förrän jag knappt kunde stå på benen.

• Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-23 11:47:24 följande:
    Här verkar det vara på gång. Blöder lite lätt och kraftiga värkar var 12-15 min. Ringt till förlossningen men de ville inte ha mig där förrän jag knappt kunde stå på benen.
    Va roligt att det verkar vara på gång =) 
    Men jobbigt att dom inte vill ta emot, hur är det med plats nu då? Ingen risk att du måste åka långt?
    Lycka till 
  • Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-23 14:53:47 följande:
    Nu verkade det som om de hade plats.
    Va skönt =)
  • Snäcki

Grattis alla som fått sina små mirakel. Jag blir inlagd imorgon kväll och igångsatt på torsdag!:)

• Brumma

Operation minska mjölkproduktion påbörjad..
    Har alldeles för mkt mjölk så lillen får aldrig i sig den feta delen (han blir aldrig helt mätt stackarn) har svårt att svälja o har "sprutbajs"...
    Jag har överfulla bröst konstant, vilket gör ont o lillen får inget tag, mjölken sprutar - från båda brösten oavsett var han ammar...

Så nu ska båda brösten pumpas tomma, sedan gäller blockamning (inte byta bröst på tre-fyra timmar...
    O hoppas det hjälper :)

Om ngn mer har samma problem så läs här (jag har fått hjälpen genom amningshjälpen).
    www.amningshjalpen.se/images/stories/mycket_mjolkAN32007.pdf

• Carror

Mina bröst va sprängfyllda första veckan o lillan fick inte heller tag så jag använde en "silikontutte" (vet inte vad de heter riktigt men du kanske förstår hehe) väldigt skönt me för mina bröstvårtor blev såriga första dagarna.
    Nu en vecka efter så har brösten lärt sig hur mycke dom ska producera o de rullar på som de ska :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -