• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • smööla
    ma201206 skrev 2012-12-12 14:43:43 följande:
    Fåret Shaun skrev 2012-12-04 21:58:45 följande:
    Enligt min bm är det svårt att höra tidigt. Hon väntar till efter ul då man kan höra hjärtat tydligt  
    Ja, jag tror också att det är för tidigt. Men jag hoppas att BM vet var hon gör, så att hon inte lurars och inger falska förhoppningar om att kunna höra hjärtljud i vecka 13 redan. Usch det är länge till vecka 18, känns som en evighet innan man får reda på att allt är som det ska, just nu känns det bara som vanligt.  

Jag va hos bm i v10 och vi hörde hjärtljud klart och tydligt :)
  • Lillasyster82

Bara några timmar kvar till VUL för att kolla hur långt jag är gången. Börjar bli lite nervös, håller tummarna att allt kommer se bra ut, får se/höra ett hjärta slå och att de inte flyttar mig bakåt i tiden... Jag som är så otålig i min natur vill inte behöva gå tillbaka en vecka nu när jag tror jag är i v 12. 

Tror jag börjar känna livmodern också, känns hårt och är något som inte varit där förut. Lät även min man känna efter min upptäckt och han kunde bara instämma. :)  

Återkommer med hur det går för oss...   

• Brumma
    Lillasyster82 skrev 2012-12-13 09:34:15 följande:
    Bara några timmar kvar till VUL för att kolla hur långt jag är gången. Börjar bli lite nervös, håller tummarna att allt kommer se bra ut, får se/höra ett hjärta slå och att de inte flyttar mig bakåt i tiden... Jag som är så otålig i min natur vill inte behöva gå tillbaka en vecka nu när jag tror jag är i v 12. 

Tror jag börjar känna livmodern också, känns hårt och är något som inte varit där förut. Lät även min man känna efter min upptäckt och han kunde bara instämma. :)  

Återkommer med hur det går för oss...   
    Oh!
    Lycka till!!

• Fåret Shaun

Jag är visst inte immun mot rödahund och järndepån som ska vara omkrin 60 var på 11. Nu knaprar jag mer järn än innan. Men blodsocker och blodtryck vara lågt och fint

Det är fint att peka
  • vinkel
    Fåret Shaun skrev 2012-12-13 10:16:03 följande:
    Jag är visst inte immun mot rödahund och järndepån som ska vara omkrin 60 var på 11. Nu knaprar jag mer järn än innan. Men blodsocker och blodtryck vara lågt och fint

Bra att veta lite hur man ligger till :)
    Jag är lite rädd för inskrivningsprover och så där för jag vill inte veta hur kroppen mår, haha :)
  • ma201206
    smööla skrev 2012-12-12 23:07:58 följande:

Jag va hos bm i v10 och vi hörde hjärtljud klart och tydligt :)

Åh, vad roligt att höra att det funkar :) Längtar tills tisdag vecka 2, då jag ska till BM....
  • ma201206
    Musungen skrev 2012-12-12 21:16:40 följande:
    Ma201206 kan ni inte boka in ett tidigt ul då?:)

Ja, med vi väntar nog. Det är bara jag som är nojig, har knappt några symptom alls. Är trött och ömma bröst, annars är det som vanligt. Kan träna 4 dar i veckan och så. Men det kan ska vara en sån här lättsam graviditet :)
  • Laconian

jag har haft problem med illamående en tid men det har gått över, men nu är brösten ömma så in i helvete! (v. 14 nu) Det var dom inte ens i början, tar visst längre tid andra gången att fylla ut löshuden ;) hahaha

• majsis08

haha laconian man får va glad så länge man är gravid å ammar när brösten är utfyllda igen:P haha

• Juli2013

Uscha! Kan inte sova! Massa tankar som bara far runt runt...!

Fram till nu har jag varit säker på att inte göra några tester (kub etc.), men har börjat tänka tanken: "tänk om..."

Iofs tror jag att oron skulle vara större om vi fick veta att chansen för diagnos skulle vara typ 1/10 - och skulle då ha mer magknip över situationen!

Nån mer som är orolig?

Svar på tråden - bf juli 2013 -