• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Juli2013

Majsis08: hur långt gången är du och har du börjat gå upp i vikt?

Jag är i vecka 11 och svänger mellan att ha gått upp 1-2kg. Just nu äter jag väldigt dåligt pga illamåendet, då viktuppgången har "avstannat"...

• Laconian

Jag har först tappat 2 kilo och nu har jag kommit tillbaka till ursprungsvikten, är i vecka 14+ 2 nu. Sist gick jag upp första kilot vid vecka 20 men vi får se nu, har fått tillbaka matlusten som varit borta ett tag pga illamående. Kommer nog blir fler kilon denna gång...

• majsis08

vilken tur du hade laconian:) ja dom säger ju att man brukar gå upp mer andra gången!! men än så länge har jag inte gått upp nå men jag är bara i vecka nio!!

• Brumma

Själv har jag gått upp 4 kg sedan dagen jag plussade...
    Vilket mest beror på att innan så åt jag INGEN potatis, pasta, smörgås o liknande.. (jag gick ner 7 kg strax innan jag blev gravid).
    Nu äter jag som vanligt och "glömmer" att ta hälften sallad istället för ris tex..
    Gör jag bara mat till mig o sonen blir det bulgur till, men min man gillar inte det (för nymodigt o "nyttigt"?) så då blir det potatis o ris.
    Men jag gick upp jättefort i början av förra graviditeten också, så det är väl bara att förvänta sig - lär ju inte bli mindre denna gången..
    Äter inte speciellt mkt godis eller kakor - men smörgåsar!!! Skrattande
    Förra graviditeten gick jag upp 14kg från inskrivningsamtalet, så på hela graviditeten var det nog 15-16kg.
    De två första månaderna efter förlossningen tappade jag allt, en månad senare hade jag tappat ett antal kilo till.
    Innan jag slutade amma låg jag på 9kg minus vikten innan jag blev gravid (tränar inte).
    Hoppas på samma effekt denna gång - o att jag lyckas HÅLLA den vikten även efter att jag slutar amma Tungan ute

• Juli2013

Skönt att höra att det är fler som gått upp i vikt redan! Jag trodde jag låg ganska bra till med min ynka pluskilon, men det verkar vara vanligt att kilona inte kommer förrän senare.

Ska försöka komma igång med lite träning igen efter nyår - då jag kan ta på träningskläderna igen för då borde jag kunna visa magen hoppas jag! Kommer att vara i v 14-15 då... Kanske väntar till efter första ul, för att vara helt säker...

• ma201206

Fåret Shaun skrev 2012-12-04 21:58:45 följande:
    Enligt min bm är det svårt att höra tidigt. Hon väntar till efter ul då man kan höra hjärtat tydligt

Ja, jag tror också att det är för tidigt. Men jag hoppas att BM vet var hon gör, så att hon inte lurars och inger falska förhoppningar om att kunna höra hjärtljud i vecka 13 redan. Usch det är länge till vecka 18, känns som en evighet innan man får reda på att allt är som det ska, just nu känns det bara som vanligt.  
  • Saga09

Jag har garanterat gått upp i vikt men har inte ställt mig på vågen. Åt inte kolhydrater tidigare och nu är det nästan det bästa :(. Ska hämta ut ett paket med mamma leggings och tröja idag - allt klämmer ju om magen nu..

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • majsis08

jag tycker att magen har blivit större iaf:) leggings å mjukisar är det bästa nu ;)

• Laconian

Ja man ser hur folk kollar och undrar: har hon gått upp i vikt eller är hon gravid?  Hos dom som ännu inte vet xP  Hahaha

Svar på tråden - bf juli 2013 -