• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Lillasyster82
    Musungen skrev 2012-12-14 12:20:04 följande:
    Hur läng var bebis i den veckan?

Var bara huvudet läkaren mätte men la inte exakt mått på minnet. Hade bara fokus på bilden och se den lilla sprattla och hjärtat slå. Har för mig det var kring 11 millimeter.
  • marissa

Hoppar in här ... Har BF 8/7 . Mår illa precis hela tiden och har gjort det i två månader nu.. Bläää! Tror det börjar bli lite bättre nu iaf. Har en son på 7år som heter Liam. Grattis alla Glad

• aalexxandra

På onsdag ska jag och min sambo göra kub-testet (är i vecka 13 då)... Är inte så jätte nervös. Vi är 20 resp. 23 år gamla och hela/friska utan några såna gener i familjerna/släkterna.
    Jag vill mest göra det för att få se att lillen mår bra och lever där inne. Är ju mitt första barn, så ibland tror man att man inbillar sig allt. :( Men efter ultraljudet lär jag nog känna mig gravid på riktigt ;)

Hade någon av er tänkt att göra testet? Eller har ni gjort det förut någongång?

• Kristinma

jag är gravid med andra barnet Bf 30 juli. Är så förbannat trött hela tiden, inget som jag minns att jag led så mycket av vid förra graviditeten. Jag brukar alltid vara pigg och sugen på att träna, men det går verkligen inte. Någon som har något bra uppiggande tips Eller är det bara tålamod som gäller?

• Fåret Shaun

Vill inte skrämma någon. 
    Jag jobbar på en träningsärskola, många av de diagnoser och "fel" barnen har syns inte via KUB, FVP eller UL. För att inte känna en "falsk trygghet" väljer vi bort allt utom UL.

Har börjat äta mer järn och magen la av efter första tabletten.

Har slagit in en julklapp till mina barn, i den ligger n liten body och mössa och ett brev. De som är hos oss när de öppnar den klappen kommer få veta då, resten får fråga om jag blivit tjock eller om vi väntar tillökning. Så kan det gå om man är tjurig och vägrar vara där det är allergianpassat.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Kan tillägga att svärföräldrarna har katt och svärmor röker inne. Jag och dottern tål inte katt och jag och två av barnen har astma och sen har vi mjölkallergi och tomatkänlighet. 
    Min svärmor säger att vi inte känner av katten för katten gömmer sig. Röker hon inne och ingen ser känner vi inte det. Hon gömmer hyacinter bakom soffan. Det man inte ser känner man inte av

Det är fint att peka
  • Lillasyster82
    Fåret Shaun skrev 2012-12-15 23:33:49 följande:
    Kan tillägga att svärföräldrarna har katt och svärmor röker inne. Jag och dottern tål inte katt och jag och två av barnen har astma och sen har vi mjölkallergi och tomatkänlighet. 

Min svärmor säger att vi inte känner av katten för katten gömmer sig. Röker hon inne och ingen ser känner vi inte det. Hon gömmer hyacinter bakom soffan. Det man inte ser känner man inte av

Tråkigt att inte få förståelse för sina allergier. Brukar dock handla om okunskap. Låt dock det inte förstöra för er utan ha en underbar jul med de som vill vara en del av denna högtid tillsammans med er!
  • vinkel
    Fåret Shaun skrev 2012-12-15 23:33:49 följande:
    Knepig inställning de hade då.. :/
  • KramKalas

i torsdags var jag på en läkarundersökning då jag haft en blodblandad flytning. hjärtat slog o bebis växte bra, var i storlek v11+5 när jag enligt beräkningarna var i vecka 11+1 då. Blödningen, eller brun flytning som jag hade berodde på att min moderkaka ligger lågt och en kant av den blödde. Har varit utan bruna flytningar nu några dagar men i morse började de igen :( Försöker tänka positivt att så länge jag inte har ont eller blöder färskt blod så är det nog som det ska.. men men visst gnager oron i magen... bara att hoppas allt går bra.

• majsis08

jag blöder :( har ringt sjukvårdsrådgivning men dom sa att jag skulle få komma in imorgon på vul...har inte haft ont i magen eller nå:(

Svar på tråden - bf juli 2013 -