• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Laconian

Varning för intima detaljer!!!!

Är det någon mer än jag som märkt att livmodertappen sitter mycket längre ner nu under andra graviditeten,man kan liksom få in ett finger redan nu och hitta den närmare ingången !! Min man märkte detta och frågade vad andra "hålet" var ..

usch, smärre panik- juletider närmar sig o så vill man ha tid hos gyn. ska ringa imorgon men om någon vet något om sånt här får ni gärna skriva så jag lugnar mig till morgondagen

• KramKalas

min livmodertapp har varit lägre ner redan innan jag blev gravid andra gången.. alltså sen första förlossningen o ingen gynläkare har någonsin sagt nåt om det

• Laconian

Kramkalas: Tack för svaret, känns lugnande nu också när jag varit till barnmorskan och hon sa att allt var normalt. Den är långt ner men den är inte så långt ner att det är framfall, phu! Känns skönt att höra att man har ett normalt underliv hahaha!!

• krissa
    AllraFörstaGången skrev 2012-12-19 15:50:25 följande:
    härligt att hör Angelica!! mår ni också illa? jag blir galen snart. mått illa 24/7 i 8 veckor! :(  

Japp! Samma här. Äter dock lergigan comp som hjälper bra. Har också en egen teori om att folsyretabletten gör illamåendet värre. Tar den till natten nu istället och tycker att det är stor skillnad, sen om det beror på det eller något annat är jag inte säker på men det är värt att testa det!
  • Brumma

Fick se knodden ännu en gång idag - verkar vara en pigg liten en :)
    Fick superfina bilder med hem, de är jättebra o man ser väldigt tydligt.
    Min pappas kommentar var att på dessa såg man verkligen vad det föreställer, i motsats till korten på sonen :)

• Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-12-19 20:56:26 följande:
    Fick se knodden ännu en gång idag - verkar vara en pigg liten en :)
    Fick superfina bilder med hem, de är jättebra o man ser väldigt tydligt.
    Min pappas kommentar var att på dessa såg man verkligen vad det föreställer, i motsats till korten på sonen :)

Härligt, vi fick aldrig några bilder men min mans kommentar efter vårt UL var att det såg ut som fantomen! :) 
Svar på tråden - bf juli 2013 -