• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Lillasyster82

Själv har jag blivit helt förvirrad så ska bli skönt med ledigt nu! Gör min sista dag idag sen blir det inte jobbaktivitet förrän nästa år! :)

Dessutom äter jag mest Apelsiner och clementiner - supergott! Vissa i min närhet säger att det är cravings men har inte erkänt det för mig själv än... :) 

• Brumma

Lillasyster - man får ofta be om bilderna själv, borde sagt till om det kanske..
    O på vissa ställen får man betala några kronor - men det är det värt :)
    Ta bilder på RUL sen, det är kul att ha senare :)

• Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-12-20 10:10:35 följande:
    Lillasyster - man får ofta be om bilderna själv, borde sagt till om det kanske..
    O på vissa ställen får man betala några kronor - men det är det värt :)
    Ta bilder på RUL sen, det är kul att ha senare :)
    Var så jag tänkte att jag vill ha från RUL och dessutom så var den apparaten inte den bästa, ska tydligen bli bättre bilder när vi åker till Falun. Då ska vi även fråga om de inte själva tar upp det på tal men visste inte att man var tvungen att föra det på tal själv. RUL blir i början av februari, har redan fått tid! :)
  • KramKalas

Ligger på soffan en stund innan jag ska åka till gyn för en kontroll... Har åter igen bruna flytningar och haft lite ont. Sköterskan jag pratade med tyckte de var bra att jag kom in idag så vi får se vart det är på väg nu innan jul... Puh denna oro..

Till på de har jag just suttit på vårdcentralen hela förmiddagen då min tvååring fått öroninflammation så här lagom till jul..

• Alexandra2013

Jag vet att jag måste sluta oroa mig men kan inte:( Vi gjorde UL i v 10 och det visade sig då att vi var i v8. Nu är vi i v11 och ska på RUL 19/2. Jag känner mig inte gravid för fem öre, inte ens ngn trötthet. Borde väl vara glad att jag är såpass lyckligt lottad, men ikke:( Får man göra kontroll UL relaterat till oro även om man varken blött eller har ont?

• AllraFörstaGången

jag trodde också att det var mf på g igen åd jag fick nån droppe kletigt brunaktigt precis som det började med förra mf. men det har inte varit nå mer sen i onsdags å jag har kännt mig så jäkla orolig men det börjar släppa nu

• smööla
    Lillasyster82 skrev 2012-12-20 10:04:01 följande:
    Själv har jag blivit helt förvirrad så ska bli skönt med ledigt nu! Gör min sista dag idag sen blir det inte jobbaktivitet förrän nästa år! :) Dessutom äter jag mest Apelsiner och clementiner - supergott! Vissa i min närhet säger att det är cravings men har inte erkänt det för mig själv än... :) 

Jag äter oxå apelsin och clementin å dricker juice.. Men har heller inte erkänt för mig själv än:) tror du de blir kille eller tjej när man äter så som vi? :)
  • Lillasyster82
    smööla skrev 2012-12-23 13:16:04 följande:
    Jag äter oxå apelsin och clementin å dricker juice.. Men har heller inte erkänt för mig själv än:) tror du de blir kille eller tjej när man äter så som vi? :)

Bra fråga, har ingen känsla än men kan tänka mig att man får det med tiden. Ska ni kolla könet innan? Våran plan är att inte göra det, får bli en överraskning när barnet kommer.

Hade varit praktiskt med en tjej då vi hittills bara kommer på tjejnamn...

Gott är det i alla fall med clementiner och apelsiner. :)
  • smööla
    Lillasyster82 skrev 2012-12-23 14:53:35 följande:
    Bra fråga, har ingen känsla än men kan tänka mig att man får det med tiden. Ska ni kolla könet innan? Våran plan är att inte göra det, får bli en överraskning när barnet kommer. Hade varit praktiskt med en tjej då vi hittills bara kommer på tjejnamn... Gott är det i alla fall med clementiner och apelsiner. :)

Jag vill inte veta, men gubben vill, så vet inte hur de blir än :) Har oxå en hel drös med tjejnamn..
  • Fåret Shaun

Jag åt citrus frukter med dottern och ena sonen. Jag har hört att man får sug på det kroppen behöver, jädrar vad jag lider brist på julmust, och det är inte ens gott.
    Äter även marmeladgodis som jag inte gillar

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -