• Anonym

Pop kläder är white trash!

Är det bara jag som tycker att PoP kläder är white trash och för dom som har det dåligt ställt?

• Svar på tråden Pop kläder är white trash!
  • darkangel82

white trash? verkligen ett utryck inte gör sig ens lite i sverige eller någon annanstans för den delen då den handlar om att se ner på folk som har ner ärvda eller billighets märken på kläderna jag skiter i vilket märke när det gäller barn det kommer ändå slitas ut eller bli för litet o då måste man ju köpa nytt inte värt att lägga idiotiskt mycket pengar på kläder i onödan.

• Lindason

tycker POP är fruktansvärda 90tals kläder men fula mönster och fula färger, dessutom dyra fast kvalitén är helt sämst haha. 

• Anonym
    Barbamamah skrev 2012-10-27 18:29:29 följande:
    Vaddå egocentriskt?? Vad som är dyrt är högst subjektivt. Ett fattigt gatubarn i en favela tycker säkert att en blyertspenna är dyr. Blir äcklad av människor som ser sina barn som en förlängning av sig själv och ekiperar dom med ett särskilt märke för att spegla sin egen status. Bebisar bryr sig knappast om dior. Eller pop för den delen heller. Det enda dom bryr sig om är om kläderna är funktionella och bekväma. Om man har pengar som skräp så är det mer respektingivande att skänka lite av sitt överskott till typ röda korset eller köpa regnskog till sitt barn än att slösa det på krimskrams till barnet för att kunna glänsa själv.

Mkt bra skrivet!!!!!!!
  • Anonym
    Anonym (e du go elle?) skrev 2012-10-27 19:55:31 följande:
    Jag antar att ni med POP menar Polarn O Pyret eller? Finns det verkligen folk som skryter om att de har köpt dessa kläder? 349 kr för ett par jeans, är det mycket att skryta över? Really?
    Ehh NOT!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 19:49:26 följande:
    Du är inte medveten om att de butiker du just gav exempel på är lååångt mycket större kedjor än PoP och Lindex va?
    ?????

Du är inte medveten om att dessa märken säljs av privatägda små butiker till stor del.

Villervalla som märke omsätter ca. 4,3 miljoner
    Lindex omsätter ca. 5,6 miljarder

Så du hävdar fortfarande att ex. Villervalla är lååångt mycket större än Lindex? 
  • Anonym

Sätt er bakom en symaskin och sy egna barnkläder? 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 20:33:05 följande:
    Sätt er bakom en symaskin och sy egna barnkläder? 
    Varför det?
    Det finns massor att välja på som är färdigsytt. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 20:34:08 följande:
    Varför det?
    Det finns massor att välja på som är färdigsytt. 
    Det var bara en tanke, billigt, snyggt och originellt. :) 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 20:35:11 följande:
    Det var bara en tanke, billigt, snyggt och originellt. :) 
    Om jag skulle sy själv skulle det möjligtvis bli billigt, definitivt originellt men snyggt?
    Näää, det tror jag knappast. Skrattande 
  • Anonym (:P)

Är det bara jag som tycker att särskrivning är white trash? :-P

Svar på tråden Pop kläder är white trash!