• Anonym

Pop kläder är white trash!

Är det bara jag som tycker att PoP kläder är white trash och för dom som har det dåligt ställt?

• Svar på tråden Pop kläder är white trash!
  • SötFlöt

Jag vet knappt vad pop är för märke märker jag men det är ju inte kläderna som gör en person, det är ju hur man ÄR . Hahaha rolig tråd. Jag handlar overall på maxi, kappahl, ullared m.m ...herregud 

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 090305 & Iza 110403 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • lille Birger
    Anonym (e du go elle?) skrev 2012-10-28 12:08:49 följande:
    Det är fan bara  kärringar som håller på ocg jämför, pratar skit och håller på! Och nej nu menar jag inte alla av kvinnligt kön, som jag själv. Utan KÄRRINGAR är KÄRRINGAR! Många återfinns här på Familjeliv! Punkt!
    Det händer att även män vill typ imponera på varandra också ibland, men just termen white trash har jag inte sett så värst många män kalla varandra. Den benämningen verkar vara betydligt vanliga bland kvinnor.

Jag har gjort en tråd om det: www.familjeliv.se/Forum-24-404/m67302935.html
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 20:24:38 följande:

Jag skiter faktiskt i många saker. Miljö, barnarbetskraft i utvecklingsländer, djurplågeri, etc.

Det där låter riktigt illa.
    Du lider alltså av en sådan allvarlig empatibrist att du skiter i både människor, djur o natur?
    Hur blir man sådan?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 21:00:30 följande:
    Det där låter riktigt illa. Du lider alltså av en sådan allvarlig empatibrist att du skiter i både människor, djur o natur? Hur blir man sådan?

Klart jag inte skiter i det totalt. Men varje köp jag gör är inte genomtänkt. Jag försöker leva etiskt korrekt i stora drag men har varken tid eller ork att göra det till perfektion.
  • Lillagris

Men lägg av vrf lägger ni ens energi på att kommentera en sån här tråd " nu gör jag ocå det haha "
    Troligen har inte ens TS bättre ställ än nån av oss andra, oftast är det så att dom som har pengar inte skryter om det och dom som inte har pengar skryter om det. Spelar ingen roll vad, bara för att man köper dior kläder till sina barn så är dom inte ett dugg lyckligare än dom som köper på maxi.

Skärp dig TS det är dig vi skrattar åt inte sånna som handlar på POP

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 21:20:37 följande:
    Anonym skrev 2012-10-28 21:20:37 följande:

Jag försöker leva etiskt korrekt i stora drag men har varken tid eller ork att göra det till perfektion.
    Detta är ju något helt annat än vad du först skrev och låter betydligt bättre och smartare.
    Perfektion? Nej, det är nog bara några få, eller kanske t o m ingen som klarar av att uppnå, men att försöka och att huvudsakligen göra sitt bästa är förbaskat bra redan det.
  • violatricolor
    Anonym skrev 2012-10-27 16:29:39 följande:

Jo men dom som köper PoP tror ju oftast att dom är bättre medans vi andra skrattar åt dom och deras kläder
    Själv handlar jag vissa praktiska plagg där. T ex älskar jag deras sockar, passar min lilla dotter perfekt Även vissa pyjamaser, bodys och leggings är bra för de håller i många tvättar, tvättas i 60 grader så att fläckar går bort och det går att vika upp muddarna så att dottern kan ha plaggen länge. Ytterkläderna tycker jag hittills (sen dottern föddes för 8 månader sen) varit lite trista i färgerna men det kan ju komma roligare i fortsättningen. Jag älskar det funktionella, klara färger men jag gillar andra kläder också, romantiska, gammeldagsa, söta, tuffa, klassiska mm ... Jag handlar alla märken som jag har råd med och det är allt från Ica till How to kiss a frog. Jag är inte miljonär men så långt jag har råd köper jag fina kläder och bra kvalitet. Att hålla sig till ett märke skulle vara tråkigt.
  • reflections
    Anonym skrev 2012-10-27 16:21:00 följande:
    Är det bara jag som tycker att PoP kläder är white trash och för dom som har det dåligt ställt?
    är de inte rätt dyra kläder? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 21:00:30 följande:

Det där låter riktigt illa.
    Du lider alltså av en sådan allvarlig empatibrist att du skiter i både människor, djur o natur?
    Hur blir man sådan?
    Det gäller nog de flesta. Det är ingen nyhet att varor med lågt pris även måste tillverkas av människor som får skitlöner.
    Samma grej kommer upp då och då och en hel hop låtsas vara förfärade.
    Samma hop som är förfärad över att någon vill handla dyra kläder...

• Anonym

Det är tragiskt att man kan störa sig på vad andra människor handlar för barnkläder. Det enda jag stör mig på är föräldrar som lägger mer energi på att barnet ska vara en lite status symbol istället för en egen individ som bör ha rätt till bra och sköna kläder. Jag tycker om att köpa coola kläder till mina barn men skulle heller aldrig förneka dem en tröja med Disney motiv. Framförallt vill jag forma en individ som är trygg i sig själv. 

Svar på tråden Pop kläder är white trash!