• Anonym

Pop kläder är white trash!

Är det bara jag som tycker att PoP kläder är white trash och för dom som har det dåligt ställt?

• Svar på tråden Pop kläder är white trash!
  • ljung och viol
    WickanD skrev 2012-10-28 18:00:07 följande:
    Helt seriöst! Jag har inga barn men huvudsaken är väl att barnen är hela och rena?
    Eller har jag fel? Jag skulle aldrig se ner på någon annan människa för att den inte har "märkeskläder".
    Alla har olika ställt beroende på olika situationer.
    Lägg ner TS! Du verkar endast vara avundsjuk.

• Miss P71
    Helt seriöst! Jag har inga barn men huvudsaken är väl att barnen är hela och rena?
    Eller har jag fel? Jag skulle aldrig se ner på någon annan människa för att den inte har "märkeskläder".
    Alla har olika ställt beroende på olika situationer.
    Lägg ner TS! Du verkar endast vara avundsjuk.

Håller verkligen med!! Det e dessutom föräldrarna som gör så att barnen blir medvetna om märkes kläder i tidig ålder. Inte barnen!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 15:48:56 följande:
    Body har så gott som alla svenskar på sina barn.
    Ok, då finns det en stor grupp WT i det här landet.
  • Anonym

Det var ett gammalt hederligt uttalande...och så kan man väl tycka, men hur många föräldrar nöjer sig med att barnen är hela och rena, när de också kan vara statusprylar som ska visas upp och beundras av omvärlden. Hur många hoppas inte på att barnen ska förmedla en bild av framgång och lycka genom att ge dem den ena statusprylen efter den andre? "Titta här, vad vi är lyckade - vi köper märkeskläder till våra barn!"
  • Plutteli
    Lillaplupp skrev 2012-10-28 18:33:43 följande:
    Men varför köper man POP när Coops overall är bäst i test?
    För att det finns de som tex hävdar att du inte kan få en bra overall för 800:- eller mindre såvida den inte är köpt på halva priset rea? (Fick höra det i en annan tråd när jag nämnde att vår dotter har en overall som kostade 800:- ny och är kalasbra varav jag aldrig skulle drömma om att köpa en för 2000 eller mer eftersom det är helt onödigt)
  • Border
    Anonym skrev 2012-10-27 16:32:34 följande:

Nej det är inte kvalité och 800 är inte dyrt!!

Ursäkta? Om det inte passar så behöver du inte skriva
    Ts, vad är kvalitet enligt dig?

Jag, personligen, anser att polarns vinterkläder är jättebra! 
  • Plutteli
    Lillaplupp skrev 2012-10-28 18:40:48 följande:
    Plutteli - jag tycker det är stortokigt! Man köper ju det som är funktionellast...!
    Jamen precis! Overallen för 800:- som "omöjligt" kan vara bra har vi haft i tre vintrar till barnen nu, den ser fortfarande ut som ny och de har inte klagat på att de fryst i den ens när det varit 25- eller mer.

Vi har en skaloverall till lillan nu, den köpte vi på en "billig" butik för ungefär 350:-, den ska ju också "omöjligt" kunna vara bra, den är flitigt använd i några månader nu och ser helt ny ut, och vi har fått så sjukt mycket positiva kommentarer från pedagogerna på förskolan som tycker att alla barn borde ha en sån overall.

Jag testar hellre ett okänt märke som är billigt än ett dyrt jag inte vet något om eftersom det känns rätt illa att slösa 2000:- på nått som inte håller måttet än att ha slösat 400:- och är den billiga bra, som det varit för oss, tja.. varför köpa dyrare då bara för att?
  • Åsa
    Lillaplupp skrev 2012-10-28 18:33:43 följande:
    Men varför köper man POP när Coops overall är bäst i test?
    Av samma anledning som "man" köper andra märken, en förutfattad mening att ett visst märke står för en viss kvalité (även om detta inte behöver stämma i det enskilda fallet eller över tid). Det kan också vara så att märket är bäst för de egna behoven om än inte på moment i ett allmänt hållet test. (För mig som bor i en landsända där normalt vinterväder innebär snöslask har fodrade galonkläder varit klart mer funktionella än vinteroveraller till exempel.)
Svar på tråden Pop kläder är white trash!