• Anonym

Pop kläder är white trash!

Är det bara jag som tycker att PoP kläder är white trash och för dom som har det dåligt ställt?

• Svar på tråden Pop kläder är white trash!
  • Anonym
    Lillaplupp skrev 2012-10-28 18:33:43 följande:
    Men varför köper man POP när Coops overall är bäst i test?
    Coops overall är inte så smidig som jag vill att overallen ska vara till min lilla.
    Jag väljer reima, inte pga av designen men för att den är bäst till små barn.

Coops overall är ful också förutom osmidig.

POPs vinterkläder är inte bra.

PoPs skalkläder är väldigt bra.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 16:44:49 följande:

Dior oftast!!
    Å herregud. Jag tror TS är en Hollywoodfru Skrattande 

Vad härligt att barnen får ha på sig Dior Skrattande Riktigt mys pys ju :) 
  • Anonym (Fattig!!!!)
    Anonym skrev 2012-10-27 16:21:00 följande:
    Är det bara jag som tycker att PoP kläder är white trash och för dom som har det dåligt ställt?

Fasen oxå.... Då måste vi verkligen vara fattiga för vi äger inte ens ett PoP plagg... Tycker att PoP är onödigt dyra och att Lindex, KappAhl, HM, Ullared har minst lika bra och snygga kläder så där handlar vi
  • Lillagris

Dom ända som bryr sig om vad kläderna har för märke är ju dom vuxna, och dom ska ju inte ens ha dom på. Så hur kan man tycka att ett barn som har polan o pyret är ett white trash??
    Ha du dior till dina barn om det nu får dig att känna dig bättre och rikare än andra. Hoppas och tror att ingen tar åt sig av denna idiotiska tråden ....

• Anonym

I sthlms förorter anses pop vara liiite dyrare ( i innerstan är detta bara vanliga kläder). Mamor i upplands väsby handlar pop på tradera för att de inte ska kallas trash.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 22:40:24 följande:
    Det gäller nog de flesta. Det är ingen nyhet att varor med lågt pris även måste tillverkas av människor som får skitlöner.
    Samma grej kommer upp då och då och en hel hop låtsas vara förfärade.
    Samma hop som är förfärad över att någon vill handla dyra kläder...

Vad vill du ha sagt?
    Vem har påstått att det (se understruken rad ovan) är en nyhet?

Vad är det som får dig att utgå från att "en hel hop låtsas vara förfärade"?
    För att du själv inte bryr dig utan bara låtsas? Man kan inte ta för givet att alla andra är som man själv.

Om du läser vidare i tråden ser du ytterligare svar i frågan, vilket har ett innehåll som jag tror "en hel hop" skulle kunna tycka är ett rimligt resonemang.

Och ja, jag anser att det är upprörande om man som människa inte har så mycket tid och empati över att man inte kan tänka på miljön och andra människor. Ingen här har påstått att man måste göra det slaviskt, men att säga att man skiter i barnarbete, miljöförstöring, djurmisshandel e t c är för j-a dåligt av en person som lever i Sverige och har det bra.

• Anonym
    lille Birger skrev 2012-10-28 20:59:32 följande:
    Det händer att även män vill typ imponera på varandra också ibland, men just termen white trash har jag inte sett så värst många män kalla varandra. Den benämningen verkar vara betydligt vanliga bland kvinnor. Jag har gjort en tråd om det: www.familjeliv.se/Forum-24-404/m67302935.html

Anonym skrev 2012-10-28 23:12:49 följande:
    Coops overall är inte så smidig som jag vill att overallen ska vara till min lilla. Jag väljer reima, inte pga av designen men för att den är bäst till små barn. Coops overall är ful också förutom osmidig. POPs vinterkläder är inte bra. PoPs skalkläder är väldigt bra.  

Reimas overall bäst?? Enligt vem? Inte nåt test i alla fall. Jag tror att du köper reima för att ge ett sken av att kunna erbjuda dina barn kvalitet och god smak till andra och att reima är bäst är en efterkonstruktion i din hjärna för att rättfärdiga för dig själv varför du slösar onödiga pengar på statusprylar.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-29 08:45:54 följande:
    I sthlms förorter anses pop vara liiite dyrare ( i innerstan är detta bara vanliga kläder). Mamor i upplands väsby handlar pop på tradera för att de inte ska kallas trash.

Vad anser mammorna i innerstan om barnkläder från hm och coop?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-29 09:05:54 följande:
    Vad vill du ha sagt? Vem har påstått att det (se understruken rad ovan) är en nyhet? Vad är det som får dig att utgå från att "en hel hop låtsas vara förfärade"? För att du själv inte bryr dig utan bara låtsas? Man kan inte ta för givet att alla andra är som man själv. Om du läser vidare i tråden ser du ytterligare svar i frågan, vilket har ett innehåll som jag tror "en hel hop" skulle kunna tycka är ett rimligt resonemang. Och ja, jag anser att det är upprörande om man som människa inte har så mycket tid och empati över att man inte kan tänka på miljön och andra människor. Ingen här har påstått att man måste göra det slaviskt, men att säga att man skiter i barnarbete, miljöförstöring, djurmisshandel e t c är för j-a dåligt av en person som lever i Sverige och har det bra.

Alltså jag skiter inte aktivt i djurplågeri exempelvis. Jag förfäras av det om jag påminns om det på något sätt. Men jag gör inget särskilt aktivt för att stävja djurplågeriet här i världen (förutom att jag tar väl hand om min hund och mina guldfiskar). Man kan säga att jag är emot djurplågeri på ett passivt sätt och det betyder för mig att jag i princip skiter i djurplågeri. Förstår du? Du förfäras över mig men vad gör du själv för de lidande djuren?
Svar på tråden Pop kläder är white trash!