Afasi skrev 2013-04-23 13:37:26 följande:
Tänkte försöka få upp motivationen en aning nu. Våren är här och egentligen hade jag ju från början satsa på att ha körkortet i sommar men den förjävligt vintern satte käppar i hjulen..
Nu tänker jag inte sätta ett mål, inte mer än att ta det jäkla körkortet.
Tror att jag tappat mycket av motivationen för att jag är så nervös. Jag hatar ju när jag inte kan och tycker det är så fruktansvärt pinsamt, till och med inför min handledare. Jag har ingen som helst lust att börja försöka köra med körskola innan jag kan komma iväg åtminstone. Men jag ska försöka läsa lite om körningen nu och se om lusten kommer tillbaka. Egentligen finns den ju där och jag vill ju egentligen men just nervositeten och att veta att det kommer bli svårt och kämpigt är inte så kul.
Kämpa kämpa!
Kör automat. Så mycket enklare. Inga kärringstopp, inga hoppande bilar, inga problem. Är det bästa beslutet jag tagit. Folk kan tycka att jag är dum, men automat kan jag köra och jag känner mig trygg i trafiken med den. Skulle jag ångra mig senare är det inte svårare än att lära sig den manuella lådan och sen köra upp på nytt.