• Afasi

Följas åt till körkortet?

För över en månad sedan fick jag och handledaren OK från transportstyrelsen. Idag körde vi (jag) för första gången, nervööööst! Gick väl helt okej men då det var en del bilar där vi var så vågade jag inte riktigt testa att växla och göra lite mer tyvärr.

Skulle vara kul att ha någon att prata med och följas åt under resans gång. Jag tycker att det är skitläskigt att börja med det här nu men samtidigt roligt och spännande.

Någon mer som precis har börjat?

• Svar på tråden Följas åt till körkortet?
  • frukarlssonn

En uppdatering. Jag klarade uppkörningen igår Skrattande

Jag va jättenervös ju närmre uppkörningen kom under fm, men efter en halvtimmas körlektion som man har innan så va nervositeten helt borta när jag skulle köra upp! Gjorde några småmissar som jag sj kom på och va snabb med att kommentera dem direkt och de va nog det som räddade mig, bl a missade jag första hastighetssänkningen men såg direkt vid nästa skylt att de va 70 och inte 90 längre. Men inspektören sa att det va helt ok och hon såg att jag direkt tog ner farten.

Uppkörningen va ge ganska enkel men jag va sååå fokuserad till max eftersom det verkligen gällde att få bedömningen godkänd, så jag satt lite på spänn hela biten! Men den rundan jag fick har jag redan gjort med min körkskolelärare och det underlättade såklart

Gårdagens sjukaste men mest underbara känsla va att köra tillbaka bilen helt själv från trafikverket till körkskolan Stort lycka till allihop nu! Jag finns kvar här om ni har några frågor eller bara vill ha stöttning!

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • LaFontaine
    Marinero skrev 2013-04-18 11:53:07 följande:

Jag va jättenervös ju närmre uppkörningen kom under fm, men efter en halvtimmas körlektion som man har innan så va nervositeten helt borta när jag skulle köra upp! Gjorde några småmissar som jag sj kom på och va snabb med att kommentera dem direkt och de va nog det som räddade mig, bl a missade jag första hastighetssänkningen men såg direkt vid nästa skylt att de va 70 och inte 90 längre. Men inspektören sa att det va helt ok och hon såg att jag direkt tog ner farten.

Uppkörningen va ge ganska enkel men jag va sååå fokuserad till max eftersom det verkligen gällde att få bedömningen godkänd, så jag satt lite på spänn hela biten! Men den rundan jag fick har jag redan gjort med min körkskolelärare och det underlättade såklart

Gårdagens sjukaste men mest underbara känsla va att köra tillbaka bilen helt själv från trafikverket till körkskolan Stort lycka till allihop nu! Jag finns kvar här om ni har några frågor eller bara vill ha stöttning!
    Vad roligt, stort grattis!
  • frukarlssonn
    LaFontaine skrev 2013-04-18 12:07:45 följande:
    Jag ska prova att köra lite nu i helgen och se hur armen klarar sig. Det borde gå bra
    Tack!!! Hoppas det går bra att köra med armen
  • Afasi
    Marinero skrev 2013-04-18 11:53:07 följande:

STORT GRATTIS!!!!
  • LaFontaine
    Marinero skrev 2013-04-18 12:11:21 följande:
    Tack!!! Hoppas det går bra att köra med armen
    Jag hoppas också det. Annars ligger uppkörning i junitrakten i farozonen tyvärr Nåväl, jag hade kunnat bryta armbågen helt och hållet och då hade det tagit ännu längre tid!
  • frukarlssonn
    Afasi skrev 2013-04-18 15:16:38 följande:
    STORT GRATTIS!!!!
    Tack
    LaFontaine skrev 2013-04-18 15:23:50 följande:
    Jag hoppas också det. Annars ligger uppkörning i junitrakten i farozonen tyvärr Nåväl, jag hade kunnat bryta armbågen helt och hållet och då hade det tagit ännu längre tid!
    Ah ok, då håller jag verkligen tummarna för att du kan köra!

• Dr Mupp

Får jag hänga med här?

Är på sluttampen av mitt körkort. Körläraren tror att den behövs kanske 5 lektioner till för att finputsa körningen. SÅ jag räknar med att ha kortet om ca 2 månader. Så nu råpluggar jag teorin så att den sitter.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • LaFontaine
    Dr Mupp skrev 2013-04-18 17:01:41 följande:
    Får jag hänga med här?

Är på sluttampen av mitt körkort. Körläraren tror att den behövs kanske 5 lektioner till för att finputsa körningen. SÅ jag räknar med att ha kortet om ca 2 månader. Så nu råpluggar jag teorin så att den sitter.  
    Häng på

Jag började läsa teorin nu när armen gick. Nåt kan man ju göra. Nu kör jag enbart privat men ämnar väl ta några lektioner på sluttampen. Jag tog en tillsammans med maken i baksätet och han hade inte lärt mig några kardinalfel i alla fall  
  • frukarlssonn
    Dr Mupp skrev 2013-04-18 17:01:41 följande:
    Får jag hänga med här?

Lycka till

Tycker det är kanon att köra så mkt man kan privat för att sedan finslipa resten på körskola, då blir det inte så dyrt och samtidigt får man lära sig hur man ska tänk när man kör upp!
Svar på tråden Följas åt till körkortet?