Marinero skrev 2013-04-14 09:17:31 följande:
Hej på er. Hur går det för er? Själv är jag åter hemma efter 2 veckors jätterolig intensivkurs i Säffle

Allt har gått jättebra, förutom de två sista dagarna då jag körde som en kastrull. Men min körlärare sa att generellt kör man inte bra efter halkan som vi då hade haft och åkte redan kvart i sju på morgonen. Jag missade alla tecken, fick två käringstopp, glömde lägga i ettan osv. Fredagen gick bättre men jag hade problem med att korrigera bilen rak vid backning pga att jag backade för snabbt, och jag måste titta längre fram när jag ska hitta lämpligt ställe för att vända. Fö tyckte min kökrlärare redan från dag ett att jag kär väldigt bra, jag har bara fått tillsägelse om att ligga i mitten av körbanan oc att inte svänga för tidigt så jag korsar mötande trafiks körbana vid sväng.
Körläraren va sååå bra. Lugn, trevlig och duktig på att lära ut. Jag är så glad att jag kom dit både påläst och körkunnig. För även fast jag kunde kära så tog det 1.5 veckor att verkligen gå igenom all körning grundligt som man ska köra på en uppkörning.
Teoriprovet gjorde jag i fredags och fick 58 av 65 godkända poäng
Så på tisdag åker jag tillbaka till körskolan, tar körlektion och sover där till onsdag. Wish me luck!
Åh vad roligt att det gått så bra för dig!
Här händer fortfarande ingenting. Nu är ju snön i stort sett borta så den kan vi inte skylla på längre. Däremot har jag haft ganska fullt upp med inskolning av sonen på dagis och sen försökt komma igång med arbete. Är timvikarie inom äldrevården så hela dagarna är i stort sett en evig väntan på ett sms ifall man ska jobba eller inte.
Så nää, här kördes det en gång och sen dess har det inte hänt något mer :P men nu ska det väl bli dags att ta tag i det igen! Synd bara att jag inte längre känner mig motiverad.