• Afasi

Följas åt till körkortet?

För över en månad sedan fick jag och handledaren OK från transportstyrelsen. Idag körde vi (jag) för första gången, nervööööst! Gick väl helt okej men då det var en del bilar där vi var så vågade jag inte riktigt testa att växla och göra lite mer tyvärr.

Skulle vara kul att ha någon att prata med och följas åt under resans gång. Jag tycker att det är skitläskigt att börja med det här nu men samtidigt roligt och spännande.

Någon mer som precis har börjat?

• Svar på tråden Följas åt till körkortet?
  • frukarlssonn
    LaFontaine skrev 2013-02-05 11:28:38 följande:
    Jag kör i alla väglag. Det är min pedagogiska make som "tvingar" mig till det eftersom jag är livrädd för det sen vi körde av vägen. Och se på fan, i morse reagerade jag inte ens på att det var snö på vägarna!

Nu har jag i alla fall bokat halkbana till slutet av februari. Uppkörningsplanen ligger i juni/juli nånstans. På G! 
    Jag har ju barnen i bilen när jag övningskör så jag vågar faktiskt inte.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • LitetBus

Jag följer gärna med i tråden
    Har kört privat i ett drygt år, väldigt sporadiskt, men tänkte nu börja ta itu med körkortet ordentligt: köra ofta, plugga teori, ta körlektioner på körskola osv.

Min förhoppning är att jag ska kunna köra upp i augusti/september senast.

• frukarlssonn
    LitetBus skrev 2013-02-13 11:09:26 följande:
    Har kört privat i ett drygt år, väldigt sporadiskt, men tänkte nu börja ta itu med körkortet ordentligt: köra ofta, plugga teori, ta körlektioner på körskola osv.

Välkommen

Nu har jag fått tid för teori 12 april (sista dagen på kursen) och uppkörning 17 april! Åh jag blir nervös av bara tanken!! Är iaf glad att jag får köra upp redan veckan efter avslutad kurs!
  • Afasi
    LitetBus skrev 2013-02-13 11:09:26 följande:

Välkommen in i tråden!
    Hur upplever du själv att det har gått med körningen?
    Marinero skrev 2013-02-13 13:13:24 följande:
    Välkommen

Nu har jag fått tid för teori 12 april (sista dagen på kursen) och uppkörning 17 april! Åh jag blir nervös av bara tanken!! Är iaf glad att jag får köra upp redan veckan efter avslutad kurs!
    Åh grattis vad roligt! Det fixar du nog lätt :)

• frukarlssonn
    Afasi skrev 2013-02-13 14:53:33 följande:
    Välkommen in i tråden!
    Hur upplever du själv att det har gått med körningen?

Åh grattis vad roligt! Det fixar du nog lätt :)

Ja jag hoppas det! Har ju inte börjat köra med körskolan än men jag hoppas det ska gå bra då jag kört så mkt redan 1.5 månader kvar nu Förvånad
  • LaFontaine

Nu har jag kört halkan. Inte fullt lika obehagligt som jag förväntat mig. Till och med lite kul ibland

• frukarlssonn
    LaFontaine skrev 2013-02-28 17:34:09 följande:
    Nu har jag kört halkan. Inte fullt lika obehagligt som jag förväntat mig. Till och med lite kul ibland
    Va kul Jag har inte hunnit bli nervös för halkan än Tungan ute Kommer nog sen när jag får datumet.
  • LaFontaine
    Marinero skrev 2013-03-01 08:34:39 följande:
    Va kul Jag har inte hunnit bli nervös för halkan än Kommer nog sen när jag får datumet.

Det är ju inget att vara nervös för. Jag var rädd för det här med att tappa kontrollen så det var väldigt nyttigt för mig att få göra det. För "normala" människor (dvs inte neurotiska som jag) är det nog mest kul att snurra runt.
  • frukarlssonn
    LaFontaine skrev 2013-03-01 08:43:27 följande:

Det är ju inget att vara nervös för. Jag var rädd för det här med att tappa kontrollen så det var väldigt nyttigt för mig att få göra det. För "normala" människor (dvs inte neurotiska som jag) är det nog mest kul att snurra runt.
    Hihi ok Ja alla som gjort halkan fattar inte varför de vart så nervösa. De har alla tyckt det vart jättekul! Ja jag intalar mig själv att det ska bli såååå spännande Skrattande Exakt en månad kvar till kursstarten Har du tid för uppkörning?
  • frukarlssonn

Nu har vi bokat hotell i Karlstad med eftersom min uppkörning är 11.30 den 17:e. Jag vill inte ligga sömnlös natten innan och vara livrädd för att försova mig, vi har ju ändå 2.5 timmars körning härifrån t Säffle. Och Karlstad ligger ju bara ca 4 mil ifrån, alldeles lagom Sedan hoppas jag att man får en körlektion innan bara för att värma upp sig! Brukar man ju iaf få innan va jag vet.

Svar på tråden Följas åt till körkortet?