• KatjaKaj

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Ja kort och gott en skola har förbjudit barnen att vara pepparkaksgubbar i luciatåget då det kan vara stötande. Vad tycker ni, är det rasistiskt att klä ut sig till pepparkaksfigur och sjunga pepparkakslåten? Personligen tycker jag man kan skippa luciatåget helt i skolor. na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 00:00
    Inte rasistisk utan stötande, felformulerat av mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 11:44
    www.expressen.se/nyheter/missforstand-om-pepparkaksgubbe/

Skolan har nu gått ut med att det hela var ett missförstånd, och att pojken självklart får vara pepparkaksgubbe.

• Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!
  • Anonym
    oOOo oOOo skrev 2012-12-11 13:40:59 följande:
    Kanske det. Det kanske går trögt, men jag fattar tillslut. Ta av PK bindeln så kommer insikten till dig med.
    Jag kan inte ta dig seriöst när du drar PK-kortet var 5:e sekund.
  • oOOo  oOOo
    Anonym skrev 2012-12-11 13:42:28 följande:
    Jag kan inte ta dig seriöst när du drar PK-kortet var 5:e sekund.
    Tänk vad jobbigt det måste vara för mig då att stå ut med dig om är PK hela tiden.
  • Anonym
    oOOo oOOo skrev 2012-12-11 13:43:37 följande:
    Tänk vad jobbigt det måste vara för mig då att stå ut med dig om är PK hela tiden.

Jag är "PK" för att jag är öppen för alla sanningar och inte automatiskt går till attack och tror det värsta? "Okej".

Som sagt, det verkar mest som du vill ha något att bli upprörd över.

• oOOo  oOOo
    Anonym skrev 2012-12-11 13:45:29 följande:

Jag är "PK" för att jag är öppen för alla sanningar 

Ok, lycka till med den föresättningen
  • Anonym
    oOOo oOOo skrev 2012-12-11 13:46:38 följande:
    Ok, lycka till med den föresättningen
    Lycka till med att vara paranoid och automatiskt tro det värsta om allt 

• oOOo  oOOo
    Anonym skrev 2012-12-11 13:50:34 följande:
    Lycka till med att vara paranoid och automatiskt tro det värsta om allt 

Tack. Vänner? Pepparkaka? Drömmer
  • Anonym

Hallå alla småungar som försvarar invandrare till sista blodsdroppen! Fattar ni inte att om ni gör ner era egna landsmän så gör ni er skyldiga till rasism? "Tänker"? ni att rasism bara kan vara emot invandrare? Är det OK att kalla en svensk för idiot och tillägga att vederbörande borde emigrera om hen inte gillar den invandringspolitik som förs idag!

• Anonym
    oOOo oOOo skrev 2012-12-11 13:54:44 följande:
    Tack. Vänner? Pepparkaka? Drömmer
    Ja, gärna, pepparkakor är det godaste jag vet, men tycker mest om pepparkaksdeg *mums* Glad
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-11 13:56:06 följande:

Hallå alla småungar som försvarar invandrare till sista blodsdroppen! Fattar ni inte att om ni gör ner era egna landsmän så gör ni er skyldiga till rasism? "Tänker"? ni att rasism bara kan vara emot invandrare? Är det OK att kalla en svensk för idiot och tillägga att vederbörande borde emigrera om hen inte gillar den invandringspolitik som förs idag!

Jag tycker inte om rasism varken mot invandrare eller svenskar men blir ändå kallad "PK".

Försvarar och försvarar, rasism handlar inte enbart om "Mottagaren", säg att en svensk är rasist mot en mörkhyad invandrare, är det enbart invandraren som bör ta illa upp? Alla bör ta illa upp av rasism och alla bör försvara ALLA mot rasism, för det drabbar ALLA.

Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!