• KatjaKaj

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Ja kort och gott en skola har förbjudit barnen att vara pepparkaksgubbar i luciatåget då det kan vara stötande. Vad tycker ni, är det rasistiskt att klä ut sig till pepparkaksfigur och sjunga pepparkakslåten? Personligen tycker jag man kan skippa luciatåget helt i skolor. na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 00:00
    Inte rasistisk utan stötande, felformulerat av mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 11:44
    www.expressen.se/nyheter/missforstand-om-pepparkaksgubbe/

Skolan har nu gått ut med att det hela var ett missförstånd, och att pojken självklart får vara pepparkaksgubbe.

• Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!
  • HäckHäxan
    Delia skrev 2012-12-11 18:56:10 följande:
    HäckHäxan: Vad säger bilden menar du? Det är ju ingen här inne som tycker att det är rasistiskt med pepparkaksgubbar, så vem pratar du med?
    Måste man välja någon menar du, man får inte rikta något till alla eller rent allmänt bara? Gött de!
    Menade att den säger allt om denna menlösa pepparkaks debatt överlag. Om det inte framgick så ber jag såklart om ursäkt för detta.

Några andra kloka frågor du har på lager?
    Skämt om dvärgar bör vara korta!
  • Delia
    HäckHäxan skrev 2012-12-11 18:59:33 följande:
    Måste man välja någon menar du, man får inte rikta något till alla eller rent allmänt bara? Gött de!
    Menade att den säger allt om denna menlösa pepparkaks debatt överlag. Om det inte framgick så ber jag såklart om ursäkt för detta.

Några andra kloka frågor du har på lager?
    Det finns ju inte någon debatt, eller har du sett någon som försvarar pepparkaksgubbeborttagandet någonstans?

Det enda som finns är några kränkta smygrasistiska negerbollssägare som svär över att Sverige är PK och att man snart inte får vara vit i sitt eget land längre.
  • Anonym
    SteveBuscemi skrev 2012-12-11 18:34:02 följande:
    Varför kallar alltid smygrassarna sina meningsmotståndare för PK när argumenten tryter? Det blir lite sandlådenivå....

Och vad det anbelangar....så tycker jag att det är sandlådenivå,extra allt, att kalla folk för "smygrassar"!  Väx upp och vidga dina vyer
  • Sthlm27

Tycker negerboll låter jävligt illa oavsett, va fan är problemet med havreboll el chokladboll?

• Anonym
    diana86 skrev 2012-12-11 21:45:18 följande:
    Tycker negerboll låter jävligt illa oavsett, va fan är problemet med havreboll el chokladboll?

hahahahahahahahahahahahaha javisst! Skärpning alla ni som beställer "negerbollar" på fiket. Tänk på Kunta Kinte och SKÄMS!!!!
  • Sthlm27

Jag har nog mina åsikter om det ena o det andra men ni låter som jävla bönder när ni uttrycker er så

• Sthlm27

Tänk på vanligt folkvett och hur ni uppfattas, utveckligen går framåt och språket också... Eller vill ni uppfattas som ohyfsade idioter?

• Anonym
    diana86 skrev 2012-12-11 22:11:12 följande:
    Tänk på vanligt folkvett och hur ni uppfattas, utveckligen går framåt och språket också... Eller vill ni uppfattas som ohyfsade idioter?
    "Jävla bönder" och "ohyfsade idioter"? Hur står det till med ditt eget språkbruk? Jag skulle då aldrig uttrycka mig så mot mina medmänniskor, men i din värld är det väl huvudsaken att man inte säger "negerboll"?
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!