• KatjaKaj

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Ja kort och gott en skola har förbjudit barnen att vara pepparkaksgubbar i luciatåget då det kan vara stötande. Vad tycker ni, är det rasistiskt att klä ut sig till pepparkaksfigur och sjunga pepparkakslåten? Personligen tycker jag man kan skippa luciatåget helt i skolor. na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 00:00
    Inte rasistisk utan stötande, felformulerat av mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 11:44
    www.expressen.se/nyheter/missforstand-om-pepparkaksgubbe/

Skolan har nu gått ut med att det hela var ett missförstånd, och att pojken självklart får vara pepparkaksgubbe.

• Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!
  • Flash Gordon
    Delia skrev 2012-12-13 10:38:57 följande:
    Anonym: Det är fortfarande ett missförstånd, oavsett om det kommer från läraren eller mamman.

Skolans orsak var att pepparkakslåten helt enkelt inte skulle vara med och då blev pepparkaksgubbar onödigt.

Äh, vafan. Brallorna är ju neddragna redan. Varför gör du det mer pinsamt för dig än det redan är.

Hålla på här och försöka släta över det hela med att ” … oavsett om det kommer från läraren eller mamman.” när du tidigare klart deklarerat att det var mamman som hade fel. Till och med till mig personligen:

” Någon mamma missförstår en lärare, ni tror att afrikaner blivit kränkta av pepparkaksgubbar och skriker om att man snart inte får vara svensk i det här jävla landet längre.”

” Anonym: Fast nu var det ju ingen lärare som tagit sig själv på för stort allvar utan en mamma som missförstått hela grejen och tagit för givet att det handlade om att det var rasistiskt med pepparkaksgubbar.”

”Flash Gordon: Det var ju mamman som tog för givet att han inte fick vara pepparkaksgubbe för att folk skulle bli kränkta. Sen visade det sig att allt var ett missförstånd.”

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 11:27:57 följande:
    Hur ska man kunna diskutera med någon som tar saker ur luften och sen framställer det som sanningen. Sen ska jag sitta och svara på dina påhittade frågor. Givande diskussion, verkligen.
    Det är en enkel fråga.

Varför är din drivkraft så stor att du spenderar flera dagar i en tråd på FL intrummande att något var ett missförstånd när det finns starka indicier på att så inte var fallet?

Svaret på den frågan kanske kan ge dig själv insikt i hur du styrs av en vilja snarare av förnuft. Hur du styrs av en vilja att förneka. Men även varför denna fråga är så brännhet för dig, att det ens finns de som drivs av att vara PK.

Det är synd att du inte finner det givande. Symptomatiskt iof. 
  • Delia

Flash Gordon: Du vekar ha missat några bitar i händelseförloppet här.

1. Mamma går ut i media.

2. Skola går ut i media

3. Det kommer artiklar om att det kanske handlade om att läraren missförstod syftet med pepparkaksförbudet.

Inläggen du hänvisar till är skrivna innan punkt nummer tre ovan fanns. Svårt att
    hänga med?

• Anonym
    CMM skrev 2012-12-13 10:23:44 följande:
    Nigerier och nigerianer. Inte konstigare än att det finns både indier och indianer.
    FY PÅ DIG!!!111oneoneone

Det heter Native Americans!
    USCH för dig och dina rasistiska åsikter!

• Delia

Anonym: Svaret på fråga nummer ett, jag har aldrig spenderat flera dagar med att trumma in någonting så jag vet inte riktigt vad jag ska svara på den felaktigheten. Nu har jag redan skrivit det här men eftersom det verkar brista lite i läsförståelsen från din sida så tar jag det igen. Jag har aldrig påstått att det inte finns människor som drivs av att vara PK.

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 11:37:47 följande:
    Anonym: Svaret på fråga nummer ett, jag har aldrig spenderat flera dagar med att trumma in någonting så jag vet inte riktigt vad jag ska svara på den felaktigheten. 
    Senast i #324
    Delia skrev 2012-12-13 11:37:47 följande:
     Jag har aldrig påstått att det inte finns människor som drivs av att vara PK.
    Nej. Men du jobbar väldigt hårt på att förneka att denna läraren drevs av en vilja att vara PK när vi har uttanaden från insatta personer som säger att så var fallet. Varför förnekar du det? Man får nästan känslan att du är oförmögen att ta in det.

• Delia

Anonym: Då kör vi igen då. Jag har aldrig påstått att läraren inte drivs av att vara PK. Han har tagit för givet att beslutet beror på att människor kan ta illa upp av pepparkaksgubbar. Om det är för att han är vad du nu kallar politiskt korrekt har jag ingen aning om, men det antar jag att du har?

• Flash Gordon
    Delia skrev 2012-12-13 11:35:11 följande:
    Flash Gordon: Du vekar ha missat några bitar i händelseförloppet här.

1. Mamma går ut i media.

2. Skola går ut i media

3. Det kommer artiklar om att det kanske handlade om att läraren missförstod syftet med pepparkaksförbudet.

Inläggen du hänvisar till är skrivna innan punkt nummer tre ovan fanns. Svårt att
    hänga med?
    Det är nog du verkar ha det svårast här.

Kallas det lyteskomik när du först tvärsäkert, på det material som fanns, konstaterar att mamman har fel för att i nästa stund bli totalt avklädd när skolledaren i komunen går ut och bekräftar att du har fel?
  • Delia

Flash Gordon: Du menar när skolledaren berättade att dom tog bort pepparkaksgubbarna för att sången inte fanns med och att en lärare missuppfattade anledningen. Ja det var ett hårt slag för mig. Eh.

• Flash Gordon
    Delia skrev 2012-12-13 11:49:06 följande:
    Flash Gordon: Du menar när skolledaren berättade att dom tog bort pepparkaksgubbarna för att sången inte fanns med och att en lärare missuppfattade anledningen. Ja det var ett hårt slag för mig. Eh.
    Ja, det verkar onekligen som att komunens erkännande om att det handlade om att vara PK är svårt för dig att ta in.

Tror du att du vinner bara du är tillräckligt aggressiv?
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!