• KatjaKaj

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Ja kort och gott en skola har förbjudit barnen att vara pepparkaksgubbar i luciatåget då det kan vara stötande. Vad tycker ni, är det rasistiskt att klä ut sig till pepparkaksfigur och sjunga pepparkakslåten? Personligen tycker jag man kan skippa luciatåget helt i skolor. na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 00:00
    Inte rasistisk utan stötande, felformulerat av mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 11:44
    www.expressen.se/nyheter/missforstand-om-pepparkaksgubbe/

Skolan har nu gått ut med att det hela var ett missförstånd, och att pojken självklart får vara pepparkaksgubbe.

• Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 10:22:01 följande:
    Anonym: Vad är det jag ska svara på? Om det känns viktigt att påpeka felaktigheter? Det säger väl sig självt ändå.
    Det är ingen felaktighet att påpeka att en av lärarens drivkrafter var en vilja att vara PK.

Det som är felaktigt är däremot ditt intrummande att det var ett missförstånd när det inte var det. mamman hade ju rätt. Det berodde bla på lärarens rädsla att inte vara PK.

Så varför är det så viktigt för dig att trumma in dina lögner om att det var ett missförstånd? Varför är det så farligt att folk får veta att vi har en lärare i Laxå som drivs av att vara PK i sina beslut? 
  • Delia

Anonym: Det är fortfarande ett missförstånd, oavsett om det kommer från läraren eller mamman.

Skolans orsak var att pepparkakslåten helt enkelt inte skulle vara med och då blev pepparkaksgubbar onödigt.

• Delia

Anonym: Så hur var det själv? Känns det viktigt att slå på stora trumman och skrika om PK-Sverige på grund av vad EN lärare gör?

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 10:38:57 följande:
    Anonym: Det är fortfarande ett missförstånd, oavsett om det kommer från läraren eller mamman.

Skolans orsak var att pepparkakslåten helt enkelt inte skulle vara med och då blev pepparkaksgubbar onödigt.
    Ok, du väljer att inte tro på vissa journalister men du väljer att tro på andra.
    Vi har uttalanden som tydligt talar om att lärarens drivkraft var att vara PK.

Men frågan kvarstår, varför är det så viktigt för dig att detta är ett missförstånd att du spenderar hela dagarna med att trumma in detta? 

Är det så hemskt att vi har människor som driva av att vara PK och tar idiotiska beslut?

Är det månne pga att du känner dig träffad? Känner du själv att du drivs av att vara PK? 
  • Delia

Anonym: Spenderar hela dagarna med att trumma in detta, haha sött.

Du tycker att det är lite konstigt att jag inte lägger så mycket vikt vid vad en lärare gör? Utan viftar bort det som nonsens? Märkligt, jag tycker att det låter som en helt normal reaktion.

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 10:49:20 följande:
    Anonym: Spenderar hela dagarna med att trumma in detta, haha sött.
    Sött vet jag inte. Verkar snarare hysteriskt. Varför gör du detta?
  • Delia

Och då frågar jag återigen varför det är så viktigt för dig att slå på stora PK-trumman över vad en lärare gör? Lättkränkt much?

• Delia

Jag älskar att diskutera med människor som inte ens är läskunnighet, det är så givande.

Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!