floppan2008 skrev 2013-01-26 09:06:57 följande:
Nu får ni hjälpa mig tjejer! Jag blir galen.
Igår drack jag 0,5 l cola och en del vatten. Dricker aldrig mkt på kvällar eller så. Kissade kl 23. Var tvungen att gå upp kl 03 oh kissa igen och tänkte att jag testar med ett cb i samband med det. Annars blir det ju ingen morgonurin på morgonen tänkte jag. Testade och testet såg helt blankt ut först. Efter 10 min blev det en skugga mkt svagare än den igår. Sitter här med testen och det ena har ett tydligt om än svagt + medan det jag tog kl 03 bara går att ana, ja det är verkligen på gränsen. Vet att jag är dum i huvudet som testar kl 03 men hjärnan var inte med. Det hade bara gått 4 timmar sedan jag kissat och urinet kan ha varit utspätt eftersom jag drack mkt mer än jag vanligtvis gör på en kväll. Det positiva testet fick jag efter 8 timmar urin stående i blåsan och jag hade typ drucit 2 klunkar vatten på kvällen. Sitter här med mina starka gravidsymtom och ett positivt test och ett skuggtest.
Det var någon som skrev att HCG pumpas ut stötvis och att testen kan bli svagare innan bim, minns inte vilken tråd. Tror ni det är läge att ge upp och bara vänta på mensen eller tror ni det finns hopp ändå? Idag ger jag fan i alla tester och väntar tills imorn då jag har bim. Skall hålla mig minst till kl 06 och låta bli att dricka så mkt i kväll. Är väldigt kissenödig hela tiden och det är svårt att hålla sig till kl 06. Jävligt deppigt!
CA5 jag hade bruna flytningar samma dag som jag testade med dotter och ända fram till v. Hoppas mensen håller sig undan!!!
Okej. Hm.. Det är väldigt svårt att veta. Man tycker ju att testet borde blivit positivt ändå i och med att du har BIM imorgon. Jag hoppas verkligen inte att din mens ska komma! Fy vad jobbigt.. Men som du säger har du jätte starka grav symtom :) så tyvärr, det enda du kan göra är ett vänta. Hemskt jobbigt, jag vet. Men ta det på morgon urin imorgon, och försök inte kissa på natten.. :) det löser sig säkert. Försök lägga ut bilder på båda testerna så kan vi analysera tillsammans!