• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • MissKaos
    babylängtan20 skrev 2013-02-10 16:08:14 följande:
    cytotec igår sammanfattat hemska blödningar och läskigt med så mycket klumpar men med smärtstillandet man fick hem gick det bra med smärtan. dock när de började avverka kunde de göra förjävla ont men smärtan var hanterlig och så  fick jag bara i mig flytande nästintill hela dagen ..   nu är de bara se hur länge man kan tänkas att blöda och hoppas att allt har kommit ut så man slipper skrapning och ännu mer blödningar vill de ka bli överstökt så fort som möjligt så vi kan börja igen ..

men räknas min blödnings första dag ifrån misfallet sm mensens första dag ? eller hur blir det? känns konstigt bara om man skulle stänkblöda lite under 1-2 v och sedan är de ÄL om man skulle räkna de från första blödningsdagen .. :S  förstår ni vad jag menar?

har redan fått tid för återbesök 22a feb

Ja, jag tror du kan räkna första blödningsdagen som cykeldag 1.
    Fy, det låter inget  vidare   KRAM! Nu hoppas vi på lycka för dig, orättvist är sådanthär.

Jag börjar ÄL testa redan nu. Helt i onödan säker men jag vill veta. Om inte annat för att kunna räkna ut BIM. Återstår att se hur det blir nu under stimuleringsfri cykel.. Kankse inte ens får ÄL. Är på dag 8 idag. Sist fick jag utslag på ÄL testerna på dag 17, så jag kan väl bara gissa på att ÄL sker om 10 dgr eller så om det blir ngn
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • JanaLiiN
    babylängtan20 skrev 2013-02-10 16:08:14 följande:
    cytotec igår sammanfattat hemska blödningar och läskigt med så mycket klumpar men med smärtstillandet man fick hem gick det bra med smärtan. dock när de började avverka kunde de göra förjävla ont men smärtan var hanterlig och så  fick jag bara i mig flytande nästintill hela dagen ..   nu är de bara se hur länge man kan tänkas att blöda och hoppas att allt har kommit ut så man slipper skrapning och ännu mer blödningar vill de ka bli överstökt så fort som möjligt så vi kan börja igen ..

men räknas min blödnings första dag ifrån misfallet sm mensens första dag ? eller hur blir det? känns konstigt bara om man skulle stänkblöda lite under 1-2 v och sedan är de ÄL om man skulle räkna de från första blödningsdagen .. :S  förstår ni vad jag menar?

har redan fått tid för återbesök 22a feb
    Jag tvärvägrade cytotecbehandling eftersom kag hört så mycket hemskt om det. Fick göra en skrapning istället, valde att göra utan narkos med lokalbedövning och lugnande. Hade inga problem eller smärta varken under eller efter. Jag förstår inte varför vi ska behöva underkasta oss denna "behandling", dessutom hemma och utan adekvat smärtlindring.
  • MissKaos
    JanaLiiN skrev 2013-02-10 19:42:22 följande:
    Jag tvärvägrade cytotecbehandling eftersom kag hört så mycket hemskt om det. Fick göra en skrapning istället, valde att göra utan narkos med lokalbedövning och lugnande. Hade inga problem eller smärta varken under eller efter. Jag förstår inte varför vi ska behöva underkasta oss denna "behandling", dessutom hemma och utan adekvat smärtlindring.

Kan inte skrapningar göra det svårare att bli gravid senare? Det kan ju bli ärr på slemhinnan av det.

Fast cytotec låter vidrigt.

Hu. För båda.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • JanaLiiN

Nej, en skrapning ska inte påverka dina chanser att bli gravid (jag blev gravid på första försöket efter skrapningen).

• MissKaos
    JanaLiiN skrev 2013-02-10 19:58:50 följande:
    Nej, en skrapning ska inte påverka dina chanser att bli gravid (jag blev gravid på första försöket efter skrapningen).
    Så bra
    Jag läste någonstanns om ngn risk med det. Men det står ju så mkt man vet inte vad som är sant och inte.

Varit och tränat idag! Skönt, men jag misstänker att pergotime förstör min muskeluppbyggnad. *hmm* Inte så konstigt det ger ju österogenpåslag..

Nåja, Nu, mot sängen. Ingen ÄL i sikte ännu så det får bli lite "övningsläger" man får väl öva lite så man kan sen

• floppan2008

Min ÄL måste hålla sig till det gamla vanliga trots sen mens. Här är det ÄL pågående nu... Känner det tydligt. Skönt att inte ÄL blev förskjuten!

• Pommac

Har beräknad ÄL på fredag. Tänk att jag lovade mig själv att inte tänka på det. Ändå gör man det och tiden går så segt! Men samtidigt är jag så kluven om jag vill bli gravid eller inte. Fast det låter rätt mysigt med en november bebis! Hum? Det blir om det blir helt enkelt. Tänker inte berätta för mannen att jag har ÄL dessutom snusar han just nu så chansen att bli gravid är rätt liten...

• görabebis

Lider med dig babylängtan! Hoppas allt känns bättre snart!

Jag börjar äl-testa imån. Tror jag har äl till helgen men den har varit så olika dessa 2 månader sen jag slutade med ppiller så blir nog bra o kolla.

Får se om man får nån glad gubbe :)

• babylängtan20
    JanaLiiN skrev 2013-02-10 19:42:22 följande:
    tar man motverkande smärtstillande gick det bra var livrädd innanjust pga alla de hemsheter man hört men precis så här är de  o få ett mf annars ju bara att man bestämmer dagen man börjar då man tar cytotec men självklart väljer jag skrapning nästa gång(om jag får det då*) då de tar på krafterna med denna behandling :/

• CA5

Babylängtan20 - Känner med dig! Hoppas det blir bättre snart :-/ Förstår att det tar på krafterna!

Svar på tråden Solstrålarna