• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • floppan2008

Har läst att Pregon kan ge utslag på gravvtester men jag vet inte. Har sett det i andra trådar. Men tycker det låter mkt konstigt då stickorna enbart reagerar på hcg.

• MissKaos
    floppan2008 skrev 2013-02-07 19:04:35 följande:
    Har läst att Pregon kan ge utslag på gravvtester men jag vet inte. Har sett det i andra trådar. Men tycker det låter mkt konstigt då stickorna enbart reagerar på hcg.
    Nej, det kan det inte. Det är Ovitrelle (som innehäller HCG, det är en ägglossningspruta) kan det.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    görabebis skrev 2013-02-07 19:01:07 följande:

Jag hittade inga bilder, eller jag hittade många bilder :) Men inga på gravtest.. Kan du inte vara gravid då? Fick du din mens när du skulle? 
    Fortsätter du äta prego tills du blir gravid eller hur gör man?  
    Nej, man tar en kur på fem dagar/cykel. Jag behandlar varannan cykel det sitter lixom i i kroppen ändå.
    Man startar på cykeldag 5 och tar sedan en tablett/dag.

Omöjligt, jag har blött som en stucken gris.. Började i lördags skulle eg fått mensen på måndagen tror jag.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

JAg ser ngt IRL men bilderna är så kassa..

• görabebis
    MissKaos skrev 2013-02-07 19:09:29 följande:
    Nej, man tar en kur på fem dagar/cykel. Jag behandlar varannan cykel det sitter lixom i i kroppen ändå.
    Man startar på cykeldag 5 och tar sedan en tablett/dag.

Omöjligt, jag har blött som en stucken gris.. Började i lördags skulle eg fått mensen på måndagen tror jag.
    Ok, biverkningar eller mår du som vanligt när du äter prego?
    Åt du det när du fick ditt första barn också? 

• floppan2008

Bävar inför nästa v. Orkar inte jaga ÄL orkar inte något. Orkar inte bli besviken igen Bim är 3/3 då är jag bortrest på weekend med min bästa kompis. Har lovat att inte testa innan eller under helgen. Hon vill att vi tar ett glas vin eller två när vi är borta. Innan bim är det ju ingen fara. Vill leva som vanligt och testa några dagar efter bim. Är det möjligt? Är det ego? Har ärligt talat tappat hoppet lite. Varför skulle det ta sig nu när det skitit sig 2 ggr innan

• MissKaos
    görabebis skrev 2013-02-07 19:16:27 följande:
    Ok, biverkningar eller mår du som vanligt när du äter prego?
    Åt du det när du fick ditt första barn också? 

MAssa biv. Mår ganska kasst av det. Får ont i brösten, illamående, viktuppgång och sömnstörningar av det. Jag åt det innan sonen ja. Blev överstimulerad ngn gång, det var inte kul alls, HAde egentligen tänkt att "tar det sig inte så struntar jag i det bla bla ingen mera pergo" men sen vill man så gärna och tiden är knapp (ålder) så sitter man där med piller igen.
  • görabebis
    floppan2008 skrev 2013-02-07 19:37:51 följande:
    Bävar inför nästa v. Orkar inte jaga ÄL orkar inte något. Orkar inte bli besviken igen Bim är 3/3 då är jag bortrest på weekend med min bästa kompis. Har lovat att inte testa innan eller under helgen. Hon vill att vi tar ett glas vin eller två när vi är borta. Innan bim är det ju ingen fara. Vill leva som vanligt och testa några dagar efter bim. Är det möjligt? Är det ego? Har ärligt talat tappat hoppet lite. Varför skulle det ta sig nu när det skitit sig 2 ggr innan

Jag tycker att det låter normalt.. När man väl har plussat så skulle jag aldrig dricka ett glas vin, men fram tills dess så kommer jag leva som jag gör nu.
    Jag äter min medicin och det gör jag också fram tills jag får plus. Min neurolog har sagt att de första 6 veckorna så är det inga problem att äta min medicin och då gäller väl detsamma med ett glas vin? 
    Alla är säkert olika, men jag vill inte hänga upp hela mitt liv på att bli gravid, det är inte jag, och sluta leva som jag gör nu. Usch när man skriver det så här så låter man ju nästan som att jag inte gör annat än dricker vin ;)

• MissKaos

Nej det är inte ego. Fullt normalt. Ett enstaka glas vin skadar inte ett foster. Impnga länder (tec grekland) rek man ju folk att ta ett glas vin under graviditet. I Danmark "får" man dricka lite med.
    Jag drack inget under  grav med min son, men skålade i skumpa på ett bröllop (jag  var tärna) samt smakade ca 1-2msk vin vid ngt tillfälle. Han verkar helt normal ändå....  Ett eller ett par glas hade jag med tagit, men undvikit att dricka mig berusad.
  • MissKaos

Upp till ett år är normal produktionstid.
    (jag är likadeppig, försök fem...)
Svar på tråden Solstrålarna