• PerG

Vad tycker du om ordet snippa?

Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?
  • Smulan 89
    PumpkinQueen skrev 2013-01-03 11:49:47 följande:

Jag vet flera som kallar könet på sina döttrar för Smulan. Är det med flit som du valt det namnet här på FL?
    Haha, nej. Det hade jag ingen aning om. Min sambo kallar mig för smulan för att det låter sött. Hoppas han inte syftar på något annat, haha :P
    Nej, men jag är hans lilla älskling, så det blev lilla smulan. 
  • Lindsey Egot the only one

Vi kallade den för skrotten för delar man ett äpple ser kärnhuset nästan ut som ett underliv. När jag var liten kallade jag den för nissan tills min faster köpte sig en bil med märket Nissan. Blev lite konstigt när faster åkte runt i en ........!

• La Lola
    SB2011 skrev 2013-01-03 12:14:33 följande:
    Ett löjligt ord som inte kommer användas i vårt hem!
    Vad använder ni istället?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Björnmossa
    M C skrev 2013-01-02 19:58:50 följande:
    Fitta är väl jävligt onödigt att säga med barn närvarande, lika lite som jag använder kuk eller knulla kring dem.
    Kussimurra är bra det med, liksom kisseriet som jag även säger till killarna ibland.
    Finns massor, jag fattar bara inte varför snippa måste hittas på för att några få individer tog på sig domardräkten då på 90talet.
    Det finns ett till ord jag aldrig i helvete använder och det är framstjärten. 

Jag har då använt det sen 1982 ca.

Tänk om jag betraktade alla ord jag fick lära mig under 90-talet som "påhittade"...
  • Emmis
    PumpkinQueen skrev 2013-01-03 11:47:27 följande:

....Ta inte det här på fel sätt, men....HAHAHAHAHAHAhaaaaaaaah. Det här kan vara det bästa jag någonsinn sett någon skriva! "Använda de ord som finns innan man kommer på nya"! Lite som att äta resterna från igår innan man lagar ny mat.
    Nja, det var ju en lite haltande jämförelse tycker jag även om jag fattar vad du menar. Jag kokar ju givetvis inte mer potatis om det är potatis jag vill äta och det finns potatis kvar från igår... Vill jag däremot ha pasta så hjälper det inte att det finns potatis och jag blir tvungen att laga ny mat.
    Ordet vulva finns redan - snippa betyder samma sak - då kan jag fortsätta att använda vulva. Hade snippa däremot varit ett ord som saknats så hade jag ju fått använda det eftersom det inte fungerar att kalla könet för knä eller något annat ord redan upptaget av en annan betydelse.
  • Allante

Varför inte PissTofz???

Eller KidCan - eftersom barnen kommer ut därifrån? 

• PumpkinQueen
    Emmis skrev 2013-01-03 13:16:27 följande:
    Nja, det var ju en lite haltande jämförelse tycker jag även om jag fattar vad du menar. Jag kokar ju givetvis inte mer potatis om det är potatis jag vill äta och det finns potatis kvar från igår... Vill jag däremot ha pasta så hjälper det inte att det finns potatis och jag blir tvungen att laga ny mat.
    Ordet vulva finns redan - snippa betyder samma sak - då kan jag fortsätta att använda vulva. Hade snippa däremot varit ett ord som saknats så hade jag ju fått använda det eftersom det inte fungerar att kalla könet för knä eller något annat ord redan upptaget av en annan betydelse.

Så du ogillar synonymer. Finns det några andra ord som du tycker att vi ska stryka? Hur många ord "klarar vi oss med"?
    Ja, det är jag på bilden
  • Björnmossa
    Emmis skrev 2013-01-03 13:16:27 följande:
     Vulva är inte samma sak. Vulva är bara de yttre delarna. Snippa är, precis som fitta, hela alltihop. Man kan säga till ett barn att bebisar kommer ut genom snippan, i betydelsen att snippan har ett hål inåt, men inte på samma sätt att bebisen kommer ut genom vulvan.
  • mycketsaft
    Allante skrev 2013-01-03 13:36:26 följande:
    Varför inte PissTofz???

Eller KidCan - eftersom barnen kommer ut därifrån? 

för att ingen har sagt så tidigare plus att det är fula ord
Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?