• PerG

Vad tycker du om ordet snippa?

Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?
  • La Lola

Jag tyckte det var konstigt när jag först upptäckte det för 12 år sen.
    Det var inte något jag ogillade direkt, det vara bara konstigt men jag började såklart använda det iaf.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Danitra

Tyckte illa om det och protesterade rätt kraftigt om jag inte minns fel. Kommer också ihåg att liknande omröstningar då - för cirka 7 år sedan - visade att jag tillhörde majoriteten.

För egen del skyller jag på att jag var ung och dum!

Och ja, jag tror "hen" kommer vandra samma väg för andra. Själv älskade jag det ordet från start.

• Mithra

Annat: Ogillade det förr och gör det fortfarande, men använder det för att dottern använder det. Känner mig otroligt fånig när jag säger det, känns som att det är en fiskmås eller liknande, haha!

• lövet2

Jag förstår hur praktiskt ordet är, men det är alldeles för löjligt för att jag ska börja använda det. Får fortfarande hysteriska fnissattacker när jag hör någon vuxen använda ordet. Ungefär samma känsla som om en vuxen gravallvarligt skulle tala om pillenuppen på en man ...

• hysteria

Tyckte det lät barnsligt innan, gillar det nu och det är det enda namn som används här hemma.

• Mrs Green

Jag tyckte det lät dumt först men sedan jag fick en dotter tycker jag att det är väldigt praktiskt.

• DeathByPickles

Tycker att det är tramsigt. När jag för tre år sedan döpt en valp till Snip och barnen fnissade hade jag inte en öring om varför - hade aldrig hört ordet innan jag blev medlem på familjeliv. Kommer aldrig att säga det högt eller skriva det på eget initiativ. 

"Hen" är ännu värre.    

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.?
  • snappi81

Tycker fortfarande att det är ett konstigt ord men iom att det används av fsk så använder vi det hemma med. Hen däremot kommer jag aldrig nånsin använda och skulle mån kalla mina pojkar hem så skulle jag bli riktigt arg.. Könslösa människor, vem fan kom på det?

• The past is now
    The past is now skrev 2012-12-31 20:06:01 följande:
    Hatade det förr och hatar det än..vet ingen som gör det heller.

dahh..vet ingen som använder ordet...
Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?