• PerG

Vad tycker du om ordet snippa?

Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?
  • mycketsaft
    La Lola skrev 2013-01-03 11:39:15 följande:
    Nämen oj...
    Jag blir jätteförvånad för här är det lika normalt att lära sig att stortå heter stortå och att knä heter knä som att veta vad könsorganen heter.

Jag gruvar mej för den dagen jag ska måsta börja använda ordet snippa, tycker det är så fjantigt men vet inte vad jag ska använda istället. Vi har en dotter med, bara 6 månader, men sonen har inte sagt något eller frågat om hennes icke existerande snopp. Men när som helst är det väl dags..
  • PumpkinQueen
    Smulan 89 skrev 2013-01-03 11:44:58 följande:
    Haha, jo det är väl klart, men könet pratar vi inte om. Så är det bara. Det kommer nog, men jag har ingen bra ord för det, som inte låter så dumt.

Jag vet flera som kallar könet på sina döttrar för Smulan. Är det med flit som du valt det namnet här på FL?
    Ja, det är jag på bilden
  • La Lola
    mycketsaft skrev 2013-01-03 11:48:51 följande:

Jag gruvar mej för den dagen jag ska måsta börja använda ordet snippa, tycker det är så fjantigt men vet inte vad jag ska använda istället. Vi har en dotter med, bara 6 månader, men sonen har inte sagt något eller frågat om hennes icke existerande snopp. Men när som helst är det väl dags..
    Gruvar dig? Okej....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mycketsaft
    La Lola skrev 2013-01-03 11:51:03 följande:
    Gruvar dig? Okej....
    Haha, ja, jag har försökt säga det nån gång, sambon har oxå problem med det, han tycker att vi kan säga vagina, men då tycker jag hellre att vi ska tvinga oss själva att säga snippa, det är nog bara fjantigt ett tag.. Det blir ungefär som när en som aldrig svurit ska vara häftig och dra till med något svärord och det låter så töntigt, så känns det för mej att säga snippa :p
  • Putt B

Tycker snippa funkar på små barn.. men en vuxen kvinnas kön känns fel att kalla för snippa...

• Rainbowdash

Tycker fortfarande att snippa är ett helt fantastiskt ord! Jag är så glad över att mina två döttrar har ett ord för sitt kön som inte är pinsamt (typ smulan etc) eller kan missförstås.

ALLA barn har rätt att få ett ord till sitt kön! Ta ert ansvar föräldrar!

• Allante

SNIPPA är ju lika bristande kreativitet som de  s k  djävulsdyrkarna
    som använder OMVÄNDA Kors som är kristna symbolen 

Snopp - Snippa 

• La Lola
    mycketsaft skrev 2013-01-03 11:53:36 följande:
    Haha, ja, jag har försökt säga det nån gång, sambon har oxå problem med det, han tycker att vi kan säga vagina, men då tycker jag hellre att vi ska tvinga oss själva att säga snippa, det är nog bara fjantigt ett tag.. Det blir ungefär som när en som aldrig svurit ska vara häftig och dra till med något svärord och det låter så töntigt, så känns det för mej att säga snippa :p
    Ja det är konstigt att ett sånt här ord kan få så många att reagera....
    Vi anammar ju en massa andra nya ord utan att ens fundera på det.
  • mycketsaft
    La Lola skrev 2013-01-03 11:58:27 följande:
    Ja det är konstigt att ett sånt här ord kan få så många att reagera....
    Vi anammar ju en massa andra nya ord utan att ens fundera på det.

Då är det ofta på nya saker som man inte haft andra namn på tidigare. Tycker även att hen är fånigt men det är möjligt att jag använder det i framtiden.
  • La Lola
    Rainbowdash skrev 2013-01-03 11:56:48 följande:
    Tycker fortfarande att snippa är ett helt fantastiskt ord! Jag är så glad över att mina två döttrar har ett ord för sitt kön som inte är pinsamt (typ smulan etc) eller kan missförstås.

ALLA barn har rätt att få ett ord till sitt kön! Ta ert ansvar föräldrar!
    Håller med.
Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?