• PerG

Vad tycker du om ordet snippa?

Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?
  • Coruscant

Snippa är ett bra ord som jag hör oftast och används av mig, komoisar, kompisars barn, kollegor m.fl.
    Framstjärt, kissen, murran, musen, slidan, vaginan och fittan är ord jag hör barnen på jobbet (förskola) använda vid enstaka tillfällen och då brukar majoriteten av de andra barnen undra vad som menas - vilket jag också undrar i de flesta fall (framstjärt är en stjärt fram då också, eller??)

• Lindsey Egot the only one

Ja men säger jag snopp så rättar han mig vareviga gång.

• La Lola
    LindaEfraim skrev 2013-01-05 14:11:11 följande:
    Ja men säger jag snopp så rättar han mig vareviga gång.
    Ja men det är ju för att han inte är medveten ännu om att han säger fel. I hans värld säger han snopp.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Skabetti

Allvarligt, kallar ni könet för kissen? :-O kisse för mig är ett annat ord för katt. Snippa tycker jag är bra för att det finns ingen annan innebörd i det ordet.

• Lindsey Egot the only one

Jo jag vet La Lola men fortfarande blir det fel om jag säger Plopp är så smaskigt gott! när han tror att Plopp är snopp. Förstår du mitt resonemang?

• Allante

Det är ju Liiite PissTofz över Kissen

KissTofz o KissPinne måste väl vara bättre o de nya barnaorden då 

• floppan2008
    LindaEfraim skrev 2013-01-05 13:05:23 följande:
    Kissen säger väl mer om vad underlivet används till just när man är liten (barn). Att kissa med.

Exakt man kissar med den och när man blir stor och börjar använda den till annat lär man inte ligga och be Karln att smeka snippan. Tycker ordets skit och kommer aldrig säga det!
    La Lola skrev 2013-01-05 13:28:00 följande:
    Då måste man ju kalla pojkars kön för kissen också?

Måste man? Varför? Jag gillar olikheterna mellan könen. HEN finns inte och genus är idioti. Killar och tjejer är olika. Snopp är ett bra ord. Snippa är inte ett bra ord. Men vill du avköna din son så kalla du hans snopp för kiss. Det är bara du som förlorar på det.
  • Rocket Mania
    floppan2008 skrev 2013-01-05 16:44:02 följande:

Exakt man kissar med den och när man blir stor och börjar använda den till annat lär man inte ligga och be Karln att smeka snippan. Tycker ordets skit och kommer aldrig säga det!
    Måste man? Varför? Jag gillar olikheterna mellan könen. HEN finns inte och genus är idioti. Killar och tjejer är olika. Snopp är ett bra ord. Snippa är inte ett bra ord. Men vill du avköna din son så kalla du hans snopp för kiss. Det är bara du som förlorar på det.
    Ja sen kan man döpa om den från "kissen" till knullhålet kanske
  • Rocket Mania

Jag har aldrig "hatat" ordet men det var "svårt" att börja använda det. Nu använder vi det (alla i familjen) och jag tycker det är ett bra ord. Ett namn på ett kön vare sig mer eller mindre, precis som snopp.

• La Lola
    floppan2008 skrev 2013-01-05 16:44:02 följande:

Nu har jag ingen son om om jag hade det så skulle jag fortfarande lära mina barn att det heter snopp och snippa.
    Man kissar med både snippan och snoppen men det finns ingen anledning att kalla något av det för kissen bara för det.
  • floppan2008
    Rocket Mania skrev 2013-01-05 16:46:54 följande:
    Ja sen kan man döpa om den från "kissen" till knullhålet kanske

Ja vill du säga det till din dotter är det upp till dig!
  • Rocket Mania
    floppan2008 skrev 2013-01-05 16:49:03 följande:

Ja vill du säga det till din dotter är det upp till dig!
    Jag använder som sagt snippa, kissen är smeknamn på katt. Min dotter har ingen katt mellan benen.
  • floppan2008
    Rocket Mania skrev 2013-01-05 16:50:49 följande:
    Jag använder som sagt snippa, kissen är smeknamn på katt. Min dotter har ingen katt mellan benen.

Du får säga vad du vill. TS undrar vad folk tycker om ordet snippa jag svarar... Jag skiter högaktningsfullt i vad du säger om din dotters kön. Jag säger kissen och min dotter säger kissen. Varför bry sig så jävla mkt om vad andra gör? Nu ska jag leka med min dotter. Har inte lust att diskutera med folk som är värre än Adolf Hitler. Man får lixom inte tycka vad man vill. Men det för jag ändå. Jag vägrar säga snippa men vill du och alla andra använda det ordet så gör det! Kunde inte bry mig mindre. Adios
  • Rocket Mania
    floppan2008 skrev 2013-01-05 16:55:21 följande:

Du får säga vad du vill. TS undrar vad folk tycker om ordet snippa jag svarar... Jag skiter högaktningsfullt i vad du säger om din dotters kön. Jag säger kissen och min dotter säger kissen. Varför bry sig så jävla mkt om vad andra gör? Nu ska jag leka med min dotter. Har inte lust att diskutera med folk som är värre än Adolf Hitler. Man får lixom inte tycka vad man vill. Men det för jag ändå. Jag vägrar säga snippa men vill du och alla andra använda det ordet så gör det! Kunde inte bry mig mindre. Adios
    Varför blir du så arg? Ingen försöker väl tvinga dig till något alls? Att fråga är inte detsamma som tvinga.
  • PumpkinQueen
    floppan2008 skrev 2013-01-05 16:55:21 följande:

Men du. I ett diskussionsforum diskuterar man. Det innebär att alla får säga vad de tycker, MEN alla får vara beredda på att andra människor förväntar sig att man backar upp sina åsikter med någon slags resonemang. Man får även räkna med att folk säger emot och kanske tycker något annat än vad man själv tycker. Det innebär inte att de är Adolf Hitler bara för det.
    Ja, det är jag på bilden
Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?