Vad tycker du om ordet snippa?
Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?
Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?
Snippa är ett bra ord som jag hör oftast och används av mig, komoisar, kompisars barn, kollegor m.fl.
Framstjärt, kissen, murran, musen, slidan, vaginan och fittan är ord jag hör barnen på jobbet (förskola) använda vid enstaka tillfällen och då brukar majoriteten av de andra barnen undra vad som menas - vilket jag också undrar i de flesta fall (framstjärt är en stjärt fram då också, eller??)
Ja men säger jag snopp så rättar han mig vareviga gång.
Allvarligt, kallar ni könet för kissen? :-O kisse för mig är ett annat ord för katt. Snippa tycker jag är bra för att det finns ingen annan innebörd i det ordet.
Jo jag vet La Lola men fortfarande blir det fel om jag säger Plopp är så smaskigt gott! när han tror att Plopp är snopp. Förstår du mitt resonemang?
Det är ju Liiite PissTofz över Kissen
KissTofz o KissPinne måste väl vara bättre o de nya barnaorden då
Jag har aldrig "hatat" ordet men det var "svårt" att börja använda det. Nu använder vi det (alla i familjen) och jag tycker det är ett bra ord. Ett namn på ett kön vare sig mer eller mindre, precis som snopp.